הסערה הבאה? שרה אליאש מתנגדת לשירות נשים בצה"ל

שרה אליאש נשאלה בעבר בנוגע לשירות נשים בצבא ואמרה כי היא מתנגדת. "הצבא זו לא מסגרת מתאימה לנשים. לא הייתי ממליצה לבנות להיות בתוכו". אליאש בתגובה: "הקו הוא לעודד את הבנות ללכת לשירות לאומי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/01/15 10:45 כט בטבת התשעה

הסערה הבאה? שרה אליאש מתנגדת לשירות נשים בצה"ל
דוברות, צילום: דוברות

הסערה הבאה? בגלי צה"ל הביא הבוקר ענבל תמיר הקלטות בהן נשמעת בראיון לרדיו של אוניברסיטת אריאל מספר 17 ברשימת הבית היהודי לכנסת שרה אליאש כשהיא מתבטאת כנגד שירות נשים בצבא

"יש מקום לנתינה של בנות במסגרת השירות הלאומי”, אמרה אליאש. "אני חושבת שצבא זה לא מסגרת שמתאימה לנשים, לא הייתי ממליצה לבנות להיות בתוכו. יש מקומות בצבא, בעיקר במקומות הלוחמים, שבהם הערבוב ונשים של גברים הוא ממש בעיייתי. להכניס גברים ונשים ביחד בסלט אחד - אני חושבת שאין מצב שלא יפגעו חוקי הצניעות".

"הפמיניזם הזה שאומר שכל דבר שגבר עושה גם אישה יכולה וצריכה לעשות, הוא באמת אנכרוניסטי וחבל לי שהוא כל כך בא לידי ביטוי בצבא בקולניות של הנשים שלוחמות למען שירות צבאי של נשים. זה לא ברור לי", תקפה אליאש את הפמיניסטיות, והבהירה כי הדברים נאמרו גם לתלמידותיה מתוקף תפקידה כמנהלת לשעבר של אולפנת להבה בקדומים. "אולפנה זה שיח, אבל זה לא שיח שמעודד צבא. בדיוק את הדברים שאני אומרת לכם אמרתי באולפנה. זה גם לגיטימי בעיני שלאולפנה יש קו חינוכי ברור והיא לא פלורליסטית".

בתגובה לפרסומים בגל"צ מסרה שרה אליאש: "עמדתי היא שהמסגרת שלא מתאימה לנשים היא החילות הלוחמים. הטענה שלי היא לא רק לגבי בנות דתיות ולא רק מסיבות דתיות. הדעה הזאת מסתמכת על מחקרו של רז שגיא. לגבי חילות אחרים יש הבדל - וגם שם השירות הלאומי עדיף בעיני ברוב המקרים. לגבי האולפנה, הקו הוא לעודד את הבנות ללכת לשירות לאומי. עם זאת האולפנה לא פוסלת את הבנות שבוחרות ללכת לצבא".