מרגש: נערות מחשמונאים יעשו בייביסיטר לכל ילדי טלמון

לקראת הלוויה של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו, נתקלו ביישוב טלמון בבעיה: כל היישוב רוצה להשתתף. תושבי בית שמש וחשמונאים נחלצו לעזרה ו-60 נערות ישמרו על הילדים בחינם

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 01/07/14 13:42 ג בתמוז התשעד

מרגש: נערות מחשמונאים יעשו בייביסיטר לכל ילדי טלמון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האחדות הישראלית ממשיכה לרגש. לקראת הלוויה של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח שתתקיים הערב במודיעין נתקלו תושבי היישוב טלמון, בו התגורר גיל-עד, בבעיה - כל היישוב רוצה לצאת להלוויה, כולל הנוער, ואין מי שישמור על הילדים.

הפתרון בא מכיוון לא צפוי כשתושבי בית שמש ארגנו יחד עם תושבים מהיישוב חשמונאים, הסמוך לטלמון, בייביסיטר לכל היישוב.

"כל היישוב הולך ללוויה וזה כולל גם את הנוער ונשארנו בלי פתרון לילדים", מספרת רוויטל, רכזת סניף עזרא בטלמון, שהייתה גם מרכזת הסניף של אייל יפרח באלעד. “מישהי מהיישוב ארגנה קבוצת נערות בהתנדבות לבייביסיטר. שתי נערות לכל משפחה".

"לפני שבוע התקשרה אלי חברה מבית שמש שלמדתי איתה לפני 30 שנה והציעה שהתושבים בעיר רוצים לעשות כל דבר למען היישוב", מספרת לאה אונגר, שריכזה את הנושא בטלמון. “שלחתי לה סמס השבוע, לאחר שאתמול בלילה הבנו שהולך להיות כאן מצב לא נעים בגלל שכל היישוב הולך ללוויה, והיא הציעה שאנשי הקהילה בחשמונאים ישלחו את הנערות בגלל המיקום שלהם".

התושבים בבית שמש ובחשמונאים התארגנו במהירות וליישוב הגיעו לא פחות מ-60 נערות, שתיים לכל משפחה כשמספר נערות גם ישמרו על הילדים במעון, שישאר פתוח עד 17:00. בנוסף, תושבי בית שמש הזמינו עשרות מגשי פיצה על חשבונם כדי לחסוך את הכנת ארוחת הערב. “זה דבר מדהים", מספרת אונגר. “הם פשוט מלאכים. יש הרבה תחושה של תמיכה ועזרה".