למה הרב יצחק יוסף מעכב את חוק הגיור?

הרב יצחק יוסף קרא להפסיק את החקיקה על חוק הגיור עד אשר יהיה מקובל על הרבנים. הבעיה היחידה היא שעל הרוב הוא כבר מסכים. אנשי הרב הראשי: "הקואליציה מפירה הבטחה מפורשת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/02/14 21:46 טז באדר א'

למה הרב יצחק יוסף מעכב את חוק הגיור?
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

במהלך כנס דיינים במלון כינר החמיא הראשון לציון הרב יצחק יוסף לסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אך בד ובד קרא להפסיק את ההליך. "אני קורא לחברי הכנסת להפסיק לחלוטין את הליך החקיקה ולתת לנו את הזמן להשלים נוסח סופי שיהיה מקובל על הרבנים".

תזמון ההתבטאות אינו מקרי. מחר בבוקר (ב') צפוי לעלות חוק הגיור על סדר יומה של ועדת חוקה חוק ומשפט אשר מעוניינת להכין אותו לקריאה ראשונה. "אני רוצה לציין לשבח את הרב אלי בן דהן יהודי יקר מאוד שעושה לילות כימים, רואים שהוא שימש את אחד מגדולי הדור הרב מרדכי אליהו, זה יהודי שיראתו קודמת לחכמתו".

גורמים אשר מעורבים בקידום הצעת החוק מותחים ביקורת על הרב יוסף שבעוד שטען כי הם עובדים בשיתוף פעולה על החוק, קרא להפסיק החקיקה על סיום השלמת נוסח סופי. "הרב הראשי תומך בכל הנושאים אשר עומדים על הפרק אבל עדיין מתמהמה ולא מסכים לחתום על החוק אשר צפוי לעבור מחר בועדת חוק חוקה ומשפט. כל הסעיפים אשר הרב התנגד אליהם הוסרו מהנוסח לקריאה ראשונה ויידונו בין קריאה ראשונה לשנייה ושלישית".

עוד טוענים הגורמים כי בעוד הם מבקשים להעביר את החוק כהצעת חוק ממשלתית, אשר תיתן לו גושפנקא משמעותית ביותר, בוחר הרב לעכב הנעשה מסיבות הידועות לו בלבד. בנוסף הם טוענים כי המטרה היא קודם להעביר את החוק בקריאה הראשונה ולאחר מכן, בין הקריאה הראשונה לזאת השנייה והשלישית, לפתור את חילוקי הדעות.

מחר מתכננים בוועדת חוקה חוק ומשפט להביא לאישור את חוק הגיור ולא להמתין לנוסח הסופי והמוסכם של החוק. לא צפוי להיות עיכוב נוסף אף ולמרות קריאתו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף.

מלשכתו של הרב יצחק יוסף נמסר בתגובה כי "ישנו סיכום ברור כי לא תובא הצעת חוק לכנסת שלא תוסכם על הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול הרב יצחק יוסף. נכון לעכשיו עוד לא הושגה הסכמה והקואליציה מעלה את החוק להצבעה בניגוד להתחייבות מפורשת שלא לעשות כן עד להסכמה על נוסח סופי ומלא של החוק. לכן, השאלה היא מדוע הקואליציה מפירה את הבטחתה ומעלה בכל זאת את החוק להצבעה".