הרב דב ליאור מאיים בתביעת דיבה נגד ח"כ שטרן

הרב ליאור, באמצעות עו"ד יצחק בם, שיגר מכתב התראה לח"כ אלעזר שטרן, בו הוא מאיים בנקיטת הליכים משפטיים נגדו: "דברי הבלע שלך חוסים תחת חסינות פרלמנטרית, אך אין הם חסינים מהליכים פנים פרלמנטריים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/10/13 16:03 כד בחשון התשעד

הרב דב ליאור מאיים בתביעת דיבה נגד ח"כ שטרן
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הרב דב ליאור, באמצעות סגן ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שיגר היום (ב‘) מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים נגד ח“כ אלעזר שטרן - זאת בעקבות דבריו של שטרן מהשבוע שעבר, בהם גינה התבטאות שנאמרה כביכול בשמו של הרב ליאור, נגד העדה האתיופית בישראל.

במכתב ששיגר היום עו“ד יצחק בם נכתב כי ”ביום ה-23/10/13 ייחסת לרב דוב ליאור, בדבריך במליאת הכנסת ובהודעות לעיתונות, התבטאות לפיה "אתיופים אינם יהודים", ולאחר מכן הפלגת בדברים בגנותו של הרב ליאור“.

עו“ד בם טען במכתבו לשטרן כי ”לו היית טורח לבדוק את הדברים לאשורם, היית נוכח לדעת, כי דעתו של הרב ליאור מורכבת יותר, ועולה בקנה אחד עם עמדת הרבנות הראשית לישראל. בשיעורו השבועי וירא בקרית ארבע הרב דיבר על מצוות המילה ונשאל, ביחס לקהילה האתיופית, האם מילתם מילה. הרב השיב כי וודאי שמילתם מילה, אולם, הם צריכים טבילת גרות לחומרא, ללא ברכה וקבלת מצוות. עמדה זאת היא העמדה הרשמית של הרבנות הראשית לישראל“.

”ייחוס לרב ליאור שליט"א אמירה, כי "אתיופים אינם יהודים" מהווה הוצאת דיבה במישור המשפטי, הפרת כללי אתיקה של חבר כנסת במישור האתי והיא מלבה שינאת חינם במישור המוסרי“, כותב בם, ”אמנם, דברי הבלע שלך חוסים תחת חסינות פרלמנטרית, אך אין הם חסינים מהליכים פנים פרלמנטריים. יתר על כן, בהיבט הציבורי, מן הראוי שתבדוק את הדברים ותתנצל בהתאם לתוצאות הבדיקה, ולו מכיוון שחסינות אינה ערובה להגינות“.