גיל שפר, הסרוג הכי קרוב לביבי, פורש

ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה החליט לפרוש מתפקידו בסוף החודש. ברקע ההחלטה עומדת חקירה סמויה שהתנהלה בעניינו ונסגרה, אך שפר טוען כי החליט לפרוש מפני שהוא "מיצה את התפקיד"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/07/13 21:00 כה בתמוז התשעג

גיל שפר, הסרוג הכי קרוב לביבי, פורש
יחצ, צילום: יחצ

גיל שפר, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה ומי שנחשב לאחת הדמויות המקורבות ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע על החלטתו לפרוש מתפקידו בסוף החודש. שפר, חובש כיפה, נחשב לאחד ה“סרוגים“ המשפיעים ביותר על נתניהו.

שפר מתגורר בגבעת שמואל, הוא נשוי ואב לתאומים. הוא שירת בצה“ל כקצין מודיעין ובשנות ה-90 הקים חברת תקשורת והועסק בין היתר כאיש יחסי הציבור של הרשות השנייה. בתקופת כהונתו של זבולון המר ז“ל, היה דובר המפד“ל. מאז שנת 2009 הוא מלווה את נתניהו, עת זה מינה אותו ליועץ לראש הממשלה לאירועים, סיורים וטקסים. בדצמבר 2010 מונה למנהל הלשכה ולאחר התפטרותו של נתן אשל, בפברואר אשתקד, התמנה לממלא מקומו כראש הסגל.

איתו מאז 2009, שפר ונתניהו (צילום: יחצ)

בערוץ 2 דווח הערב (ד‘) כי ברקע ההודעה עומדת חקירה סמויה שהתנהלה נגד שפר במשטרה במהלך השנה האחרונה, בעקבות תלונה שהוגשה על ידי אישה, על אירוע שהתרחש לפני 15 שנה.

היועץ המשפטי לממשלה, עו“ד יהודה וינשטיין, הורה על פתיחת החקירה נגד שפר, במהלכה הוא נחקר - הכחיש את ההאשמות נגדו ואף נבדק בפוליגרף ונמצא דובר אמת. אלא שהחקירה הסתבכה כשגם המתלוננת נגד שפר נמצאה דוברת אמת בבדיקה דומה. וינשטיין החליט לבסוף לסגור את התיק מחמת התיישנות ואף קבע כי אין מניעה משפר להמשיך ולכהן בתפקידו כראש הסגל.

שפר אמר הערב לערוץ 2 כי להחלטה על פרישתו אין קשר לאותה חקירה וכי הוא בחר לסיים את תפקידו לאחר שהבין כי מיצה את התפקיד.