זפט על הרב מיכה הלוי: מתקשה מאוד לעמוד היום מאחורי ההחלטה על מינויו

מ"מ ראש העיר פתח תקווה, שהוביל לבחירתו של הרב מיכה הלוי לתפקיד רב העיר, מותח עליו ביקורת פומבית ומביע הסתייגות מבחירתו, לאור ההתקפה שהוביל נגד מינויו של הרב דוד סתיו

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 23/06/13 16:46 טו בתמוז התשעג

זפט על הרב מיכה הלוי: מתקשה מאוד לעמוד היום מאחורי ההחלטה על מינויו

אחד הגורמים הבכירים שעמדו מאחורי מינויו של הרב מיכה הלוי לתפקיד הרב הראשי לפתח תקווה - מוטי זפט - טוען היום (א‘) בשיחה עם כיפה כי הוא ”מתקשה מאוד לעמוד מאחורי ההחלטה ההיא“, זה בשל התנהלותו של הרב הלוי בסוגיית המירוץ לרבנות הראשית, נוכח דבריו החריפים נגד מועמדותו של הרב דוד סתיו. זפט אמר את הדברים בעקבות פרסום עמדתו של הרב הלוי, היום בכיפה.

זפט, מ“מ ראש העיר פתח תקווה וראש סיעת ”הבית היהודי“ בעיר, אומר כי ”התייצבותו בראש מכנה המתנגדים לרב סתיו הוא לצנינים בעיני, רבים רבים מהציבור הדתי בפתח תקווה פונים אלי "למה הבאת את הרב הלוי? הזהרנו אותך על קיצוניותו" ועם כל הכבוד שאני רוחש לרב מיכה, אני מאוד מתקשה היום לעמוד מאחורי ההחלטה ההיא“.

חרג מתפקידו, הרב הלוי (צילום: צילום מסך)

”אם הרב הלוי היה פועל בנושא פתח תקוואי, אז גם אם הייתי חולק עליו לא הייתי מעיר, כיוון שהוא נבחר לרבה הראשי של פתח תקווה. כל התושבים דתיים ושאינם רוצים לראות בו את רבם הראשי וחבל שבגלל נושאים שאינם קשורים לעיר יהיו תושבים שירגישו שהוא לא מייצג אותם“, אומר זפט, שמדגיש כי לשיטתו ”רב עיר צריך להתעסק במה שקשור לעיר ולהתרחק מכל דבר מחלוקת שאינו קשור לעיר. ברגע שהוא הכניס את ראשו לנושא שהציבור חלוק בו וזה לא נושא בתחום השיפוט בו הוא מכהן, הוא מרחיק מעצמו את התושבים של העיר הזאת שרואים אותו כמנהיגם הרוחני וחבל שכך“.

זפט יודע לציין לטובה את פועלו של הרב הלוי בתחום אחריותו בעיר בפתח תקווה ואומר כי "הרב הלוי הוא משכמו ומעלה, הוא פעול בפתח תקווה בצורה שאני כבר 30 שנה לא ראיתי רב שפועל ככה לטובת כל המגזרים... אבל אני בחרתי רב ציוני על פי תפיסת העולם שלו ולא רק על פי גדלותו בתורה. לו הוא היה פועל לבחירת רב ציוני, לא הייתי עומד על זהות הרב הציוני אך בפועלו של הרב מיכה כראש המתנגדים לרב סתיו הוא יביא בוודאות למינוי רב ראשי שאינו מהמחנה הדתי לאומי ועל כך אני מצר ויותר מכך“.

כיצד בעצם נבחר הרב הלוי לרבנות פתח תקווה?

"אני הוא אחד מהפועלים להבאתו של הרב מיכה הלוי לתפקיד רב ראשי בפתח תקווה ומינויו היה במסגרת 'דיל' בנינו לבין ש"ס, ואין מילה אחרת לכך. ה‘דיל‘ היה שהרב מיכה הלוי יתמנה לרב הראשי האשכנזי של פתח תקווה ואילו הרב בנימין אטיאס, אחיו של ח"כ אריאל אטיאס, יהיה הרב הראשי הספרדי".

”אני מאוד מצטער על זה שהוא עמד בראש המחנה נגד הרב סתיו“, אומר זפט, ”אם הרב היה יוצא כנגד חילול שבת בפאתי העיר אני לא הייתי יוצא מגדרי אבל הייתי מכבד את פועלו כיוון שזהו תפקידו ותחום סמכותו. אבל למה להכניס את הראש ולעמוד בראש המתנגדים בסוגיית הרב הראשי כאשר זה לא נושא פתח תקוואי נקודתי אלא שנוי במחלוקת בציבור שלו?“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il