בנט מאבד שליטה? 9 מתוך 12 ח"כים "התקזזו" מההצבעה על "חוק שטרן"

השר בנט הורה לתמוך בהצעת החוק המבקשת להגדיל הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, אולם רוב חברי הסיעה החליטו להיעדר במכוון מההצבעה - למעט בנט, אורבך ושקד

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/05/13 13:48 יג בסיון התשעג

בנט מאבד שליטה? 9 מתוך 12 ח"כים "התקזזו" מההצבעה על "חוק שטרן"
יחצ, צילום: יחצ

”הבית היהודי“ על סף פיצוץ: תשעה מתוך 12 חברי כנסת מהמפלגה החליטו במכוון להיעדר היום (ד‘) מההצבעה על ”חוק שטרן“, המבקש להרחיב את האסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים לישראל, זאת חרף החלטת סיעה שהעביר בנט לפני כשבועיים, בה הוחלט על תמיכה בהצעת החוק.

היחידים שהיו היום במליאה והצביעו בעד החוק הם השרים נפתלי בנט ואורי אורבך וח“כ איילת שקד. כל יתר חברי הכנסת החליטו להעדר מהמליאה, בראשם השר אורי אריאל וחברי הכנסת זבולון כלפה, אורית סטרוק, הרב אלי בן דהן, מוטי יוגב, שולי מועלם, יוני שטבון, ניסן סלומיאנסקי ואבי וורצמן.

בלשכתו של בנט אמרו בתגובה לכיפה כי לכל מי שנעדר מההצבעה היה ”קיזוז“ עם ח“כים אחרים - וההיעדרות הייתה באישורו של השר נפתלי בנט.

נעדר מההצבעה, חרף החלטת הסיעה. השר אריאל (צילום: האיחוד הלאומי)

ההעדרות מההצבעה לא הייתה אקראית: השר אורי אריאל יחד עם יתר חברי ”תקומה“ החליטו שלא לתמוך בהצעת החוק, מפני שרבני ”תקומה“ מתנגדים לה. הרבנים עצמם הזהירו את בנט מתמיכה בהצעת החוק ו“הורו“ לו להתנגד בהצבעה, אלא שהוא החליט אחרת. במכתב ששיגרו לו בזמנו, כתבו רבני ”תקומה“ ובראשם הרב דב ליאור כי ”הרצי“ה ורוב מניין ובניין של רבני ישראל עמדו בתוקף בעבר שלא לשנות את החוק ושלא לאפשר לחשבונות ולשיקולים זרים לפגוע פגיעה כלשהיא ברבנות הראשית. כל התערבות שכזו ומגמות נסתרות יביאו חלילה לכרסום במעמדה ובתוקפה של הרבנות הראשית ולאי שיתוף פעולה של רבנים עמה“.

רק לפני כשבועיים, בישיבת סיעה שקיימה ”הבית היהודי“ בגבעת התחמושת, החליטו במפלגה לתמוך בהצעת החוק של ח“כ אלעזר שטרן. בפועל, כאמור, רוב המפלגה היום החליטה לנהוג אחרת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן