הרב אלי בן דהן ישובץ בצמרת רשימת "האיחוד הלאומי"

מנכ"ל בתי הדין הרבניים לשעבר צפוי להשתלב ברשימה, במהלך הנתמך על ידי הרב שמואל אליהו. הרב בן דהן מקורב למשפחת אליהו לאחר ששימש בעבר כראש לשכת הרב מרדכי אליהו זצ"ל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 31/10/12 12:33 טו בחשון התשעג

הרב אלי בן דהן ישובץ בצמרת רשימת "האיחוד הלאומי"
המשרד לשירותי דת, צילום: המשרד לשירותי דת

מנכ"ל בתי הדין הרבניים לשעבר, הרב אלי בן דהן, צפוי להתמודד לכנסת ברשימת "האיחוד הלאומי", שתסגר סופית בשבועיים הקרובים. על פי ההערכות, נכון לעכשיו, הרב בן דהן צפוי לקבל את אחד משלושת המקומות הראשונים ברשימה, עוד לפני האיחוד עם "הבית היהודי".

הרב בן דהן הודח מתפקידו כמנכ"ל בתי הדין הרבניים בעקבות מתיחות שהתעוררה מול גורמים חרדיים, בשנת 2010. בעברו כיהן כמנכ"ל משרד הדתות והרבנות הראשית לישראל. התחנך בישיבה התיכונית "נתיב מאיר" בירושלים ולאחריה למד בישיבת "מרכז הרב", בתקופת כהונתו של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל.

הוא נחשב למקורב לרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומבכירי הרבנים של "האיחוד הלאומי" אשר הוביל את המהלך. הרב בן דהן שימש כראש לשכתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, בעת שזה כיהן כרב הראשי לישראל. מאז הוא מקורב למשפחת אליהו.

(מוביל את המהלך, הרב שמואל אליהו. צילום: אלנתן גוטוירט)

גורמים במפלגה העריכו בשיחה עם כיפה כי גם ח"כ מיכאל בן ארי וגם ח"כ אריה אלדד יתמודדו בסופו של דבר ברשימת "האיחוד הלאומי". לכיפה נודע כי הרב שמואל אליהו צפוי לכנס את הצדדים לפגישה בימים הקרובים, על מנת לאחד את שורות המפלגה.

הבוקר דיווחנו כי יו"ר "בשבע", דודו סעדה, בוחן הצעה דומה לכניסה אל צמרת המפלגה. מסתמן כי גם אורי בוסקילה, סגן ראש עיריית בת ים, עשוי להתברג לרשימת "האיחוד הלאומי", לאור הקרבה שלו לרב דוד חי הכהן, אף הוא מרבני המפלגה.