בעקבות הסכם האולפנה: הורחב שטחו של בית אל

מפקד פיקוד המרכז חתם על צו המרחיב את שטח השיפוט של היישוב. בשטח שהורחב ייבנו 150 יחידות דיור חדשות, כמימוש הסכם הפשרה שהוביל לפינוי מרצון של גבעת האולפנה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/08/12 13:33 יד באב התשעב

בעקבות הסכם האולפנה: הורחב שטחו של בית אל
עדי, צילום: עדי

מפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון, חתם היום (ה') על החלטה המרחיבה את שטח השיפוט של היישוב בית אל, זאת על מנת לבנות במקום יחידות דיור חדשות. ההחלטה התקבלה בעקבות הסכם הפשרה שהוביל הרב זלמן ברוך מלמד לפינוי מרצון של שכונת גבעת האולפנה, לפני למעלה מחודש.

השטחים שסופחו למעשה הם שטח בסיס מג"ב הסמוך ליישוב, שמעתה ואילך ייחשב לחלק בלתי נפרד מהיישוב. השטח, שסופח בצו שיפוטי, כולל קראווילות ומבנים השייכים לבסיס הצבאי - אשר יועברו למקום אחר. במקומם, צפויות להיבנות 150 יחידות דיור חדשות, כאמור, שאושרו במסגרת ההסכם.

לפני כחודש קיבל בג"ץ את בקשת המדינה לדחות את המועד האחרון לפינוי חמשת מבני הקבע בשכונת גבעת האולפנה בבית אל. כזכור, על פי החלטת בג"ץ מחודש מאי האחרון, הוחלט כי הבתים ייהרסו עד היום - ה-1 ביולי - ולאחר מכן אישרו השופטים את דחיית הפינוי עד אמצע חודש נובמבר.

המדינה ביקשה לדחות את מועד ההריסה, זאת על מנת לאפשר את ניסורם ופירוקם. המדינה ציינה בבקשתה כי מדובר במבני הקבע וכי שלושת הקראוונים לגביהם הוגשה העתירה יוסרו עד המועד שקבע בג"ץ. עוד הודגש בבקשה כי פינוי התושבים מהשכונה יתבצע על פי לוח הזמנים שקבע בג"ץ.