בג"ץ אישר דחיית הריסת מבני גבעת האולפנה

חמשת מבני הקבע בשכונה ייהרסו באמצע חודש נובמבר. הרב מלמד התייחס במהלך השבת לביקורת נגד הסכם הפשרה שהוביל ואמר למתנגדיו: "אני מבטיח לכם שעוד כמה שנים תבינו את ההסכם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/07/12 14:31 יא בתמוז התשעב

בג"ץ אישר דחיית הריסת מבני גבעת האולפנה
עדי, צילום: עדי

בג"ץ קיבל היום (א') את בקשת המדינה לדחות את המועד האחרון לפינוי חמשת מבני הקבע בשכונת גבעת האולפנה בבית אל. כזכור, על פי החלטת בג"ץ מחודש מאי האחרון, הוחלט כי הבתים ייהרסו עד היום - ה-1 ביולי - וכעת אישרו השופטים את דחיית הפינוי עד אמצע חודש נובמבר.

בבקשה שהגישה המדינה בשבוע שעבר דרשה המדינה לדחות את מועד ההריסה, זאת על מנת לאפשר את ניסורם ופירוקם. המדינה ציינה בבקשתה כי מדובר במבני הקבע וכי שלושת הקראוונים לגביהם הוגשה העתירה יוסרו עד המועד שקבע בג"ץ. עוד הודגש בבקשה כי פינוי התושבים מהשכונה יתבצע על פי לוח הזמנים שקבע בג"ץ.

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון התייחס הרב זלמן ברוך מלמד לפינוי תושבי השכונה שהסתיים בשבוע שעבר ובהתייחס לביקורת נגד הסכם הפשרה שהוביל אמר כי הוא "מבקש מאלה שעדין לא מבינים את החלטתנו להמתין בסבלנות. אני מבטיח לכם שעוד כמה שנים תבינו את ההסכם". הרב מלמד ציין כי החלטתו זכתה לתמיכת הרבנים אליעזר רבינוביץ וחיים דרוקמן, שחיזקו את ידיו לאחר קבלת ההסכם.