וירושלים נבוכה: באיזו שכונה ימוקם הרחוב על שמו של ליבוביץ'?

רחוב ללא מוצא: בירושלים כבר התקבלה החלטה לקריאת רחוב על שמו של הפרופסור ישעיהו ליבוביץ', אלא שמחלוקת נוספת התעוררה בשאלת השכונה אשר "תארח" את הרחוב החדש

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/07/12 09:45 כח בתמוז התשעב

וירושלים נבוכה: באיזו שכונה ימוקם הרחוב על שמו של ליבוביץ'?
Bracha L. Ettinger, צילום: Bracha L. Ettinger

בירושלים כבר החליטו לפני כחודש לקרוא רחוב בעיר על שמו של פרופסור ישעיהו ליבוביץ', אך כעת נתקלו בעיר בקושי, לאחר שלא הושגה הסכמה על השכונה בה ייקבע הרחוב.

כפי שדווח בכיפה, לאחר ניסיונות שנמשכו למעלה מעשור, החליטה עיריית ירושלים לקרוא לרחוב בעיר על שמו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ', מאנשי הרוח המובילים והחשובים במחשבת ישראל ומדען רב-תחומי אשר התגורר בעיר. בשנים הקודמות התנגדו ראשי הערים לקרוא לרחוב על שמו של ליבוביץ' בשל היותו דמות שנויה במחלוקת, בעקבות עמדותיו האידיאולוגיות והתבטאויותיו השמאלניות, בין היתר לאחר שקרא לחיילי צה"ל בעקבות פעילותם בשטחים "יודו-נאצים".

אלא שכאמור ההחלטה נותרה על שולחן הועדה, לאחר שהתעוררה התנגדות פוליטית משמאל ומימין באשר למיקומו של הרחוב. במקומון "זמן ירושלים" דווח כי בין השכונות שעלו כמועמדות לארח את הרחוב נמצאות משכנות האומה, רמת רחל ועתודות קרקע בגבעת משואה. שכונות אחרות שעלו כאופציה נמצאות מעבר לקו הירוק - החלטה שצפויה לעורר את התנגדות בני משפחתו של ליבוביץ.

משמאל, נכדתו של ליבוביץ, חגית עופרן, מתנגדת לקריאת שם הרחוב בשכונות במזרח העיר. "כל עוד הרחוב לא ימוקם במזרח ירושלים, אנחנו נשמח על ההנצחה", אמרה עופרן, "לקרוא רחוב על שמו של סבי במזרח ירושלים זה ממש לעג". היא ציינה כי המשפחה בעד לקרוא לרחוב דווקא בשכונת רחביה, בה התגורר ליבוביץ'.

מנגד, מימין, חבר מועצת העיר אלישע פלג הצהיר כי בכוונתו לטרפד את היוזמה. פלג ציין כי "האיש אינו ראוי ששמו יונצח בדרך ציבורית כלשהי, שכן שנאתו למגזרים שונים בחברה הישראלית וההסתה הפרועה שלו נגד חיילי צה"ל משפיעות לרעה. אתנגד בכל דרך אפשרית וחוקית לקריאת אפילו גרם מדרגות על שמו".