הרבנות הראשית מכריזה מלחמה על תקצוב ה"רבנים" הרפורמים

בטקס חלוקת תעודות רבנים ודיינות אמר הרב הראשי לישראל עמאר כי ההחלטה להכיר ולתקצב את ראשי הקהילות הרפורמיות היא "מעין הסכמה לעוקרי הדת". בשבוע הבא: כנס חירום נגד ההחלטה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/06/12 20:55 כז בסיון התשעב

הרבנות הראשית מכריזה מלחמה על תקצוב ה"רבנים" הרפורמים
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, יוצא היום (א') במתקפה נגד החלטת המדינה להכיר ב"רבנים" רפורמים ולהעניק משכורות לרבני הקהילות שלהם. בטקס חלוקת תעודות רבנים ודיינות שהתקיים היום בבית הכנסת הגדול בירושלים, אמר הרב עמאר כי "למרות החגיגות והשמחה אי אפשר להתעלם מהצער, כי נתנה מעין הסכמה לעוקרי הדת, אלו שגרמו הרס בעם ישראל, בהתבוללות אבדנו מיליונים מעם ישראל".

הרב עמאר הוסיף כי "אי אפשר לשתוק על השבר הנושא הזה, צריך לצעוק וצריך להתפלל בתקווה שהקב"ה יגדור את הפרצה הזו ולא יהיה חילול ה' הנורא הזה. ולא יהיה קטרוג על עם ישראל". הוא ביקש כי "כל אחד ירבה בתפילות, שתצא מכאן זעקה כנגד כל אלו שמבקשים להפר את יסודות תורתנו הקדושה".

עוד סיפר הרב עמאר כי נודע לו על החלטת המדינה במהלך נסיעה, מבלי שהוא עודכן על כך מראש, וכי הוא כבר שיגר מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, נגד ההחלטה. בשבוע הבא צפוי הרב עמאר לקיים כינוס חירום בהשתתפות עשרות רבנים, אשר יתכנסו ל"הכרזת מלחמה" נגד ההחלטה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן