לראשונה: רפורמים יקבלו משכורות כרבני קהילות

היועץ המשפטי לממשלה קבע באופן תקדימי כי המדינה תכיר בראשי קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות ותממן את משכורותיהם. עם זאת, לא יהיה להם כל משקל דתי או הלכתי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/05/12 18:07 ח בסיון התשעב

לראשונה: רפורמים יקבלו משכורות כרבני קהילות
jikatu-cc-by-sa, צילום: jikatu-cc-by-sa

באופן תקדימי החליטה המדינה להכיר בראשי קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות ולממן את משכורותיהם - כך הודיע היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שציין כי המדינה תחל לממן באופן שוויוני את שכר הרבנים הלא-אורתודוקסיים במועצות אזוריות וישובים חקלאיים. עם זאת, המדינה הדגישה בהחלטתה כי לאותם נושאי תפקידים לא יהיה משקל דתי או הלכתי בשום מצב שהוא.

בדיונים שהתקיימו לאחרונה בנושא, התחייבה המדינה לממן 15 תקנים לרבנים שאינם אורתודוקסיים. על פי ההחלטה, רשות מקומית תוכל לממן את משכורתו של רב רפורמי או קונסרבטיבי, אם תהיה מעוניינת בכך.

תשובה המדינה שהוגשה היום מהווה מענה לעתירה שהוגשה כבר לפני שמונה שנים על ידי התנועה הרפורמית, שדרשה מימון שוויוני של שרותי דת לא אורתודוקסים באמצעות הרשות המוניציפלית.

על פי ההחלטה שהתקבלה בימים האחרונים, העסקת רפורמים או קונסרבטיבים לא תעשה על ידי המועצה הדתית ולא באמצעות העסקה ישירה על ידי המועצה המקומית - אלא באמצעות "תמיכה" כלכלית, למעשה חצי-פורמאלית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן