הפרקליטות: ארבעה עדים חדשים נגד הרב אלון

פרקליטות המדינה טוענת כי העדים החדשים ובהם עובדת סוציאלית ותלמיד לשעבר, היו לכאורה עדים לחלק מהמעשים המיוחסים לרב אלון. פרקליטו של הרב: זה מהלך מתוכנן מראש כדי לפגוע בנאשם

חדשות כיפה אורי פולק 10/04/12 10:22 יח בניסן התשעב

הפרקליטות: ארבעה עדים חדשים נגד הרב אלון
Shalom, צילום: Shalom

פרקליטות המדינה מבקשת לזמן ארבעה עדים חדשים נגד הרב מוטי אלון, זאת לקראת תחילת שלב שמיעת העדויות, בשבוע הבא, במסגרת המשפט המתנהל נגדו. לטענת הפרקליטות באחרונה פנו אליה שניים מהעדים החדשים שביקשו לשפוך אור על הפרשה. אחת העדות, עובדת סוציאלית במקצועה, נכחה לכאורה באירוע משנת 2001 בו מואשם אלון ואילו השני, תלמיד לשעבר של אלון, היה לכאורה עד לאירועים שהתרחשו לדבריו בשנים 1995 ו-2008.

לאחר חקירת שני העדים במשטרה, הגיעו החוקרים לשני עדים נוספים, אשר לטענת הפרקליטות שמעו מהעדים החדשים על האירועים להם היו עדים לכאורה. מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "עדותם של העדים חיונית לחקר האמת ויש בה כדי לשפוך אור על נסיבות האירועים המיוחסים לנאשם".

המשטרה פנתה לרב אלון בבקשה לזמנו לחקירה בעקבות המידע החדש, אך זו טרם יצאה לפועל, כיוון שהוא שוהה בחו"ל.

פרקליטו של הרב אלון, עו"ד ברוך רובין, ציין כי בקשת הפרקליטות מתוכננת מראש כדי לפגוע בנאשם. "מדובר במסע מתוזמר ומתוכנן על ידי גורמים אינטרסנטיים, שכל מטרתם להכפיש את שמו של הרב אלון. מדובר בעדויות ישנות שהיו בפני כל הגורמים כבר שנתיים, ולכן בקשת הפרקליטות להוספת עדים, חמישה ימים בלבד לפני תחילת המשפט, איננה ראויה. הרב אלון יוכיח בבית המשפט את חפותו לרבות אותן עדויות אלו", הוא ציין.

כפי שדווח בכיפה, הרב אלון הגיב לכתב האישום שהוגש נגדו וטען לפני כשלושה חודשים כי גם אם הוא "נפגש עם הנערים, ליטף אותם וחיבק אותם, הרי שעשה זאת כפי שהתנהל במשך עשרות שנים כלפי דורשי עצתו שביקשו ממנו עידוד וחיזוק". עוד טוען הרב כי מדובר בחלק ממשנתו החינוכית, בעת שהיה ראש ישיבת "הכותל".

משפטו של הרב אלון החל לפני כארבעה חודשים, עם הקראת כתב האישום נגדו. עו"ד יעקב רובין, המייצג את הרב, אמר בדיון כי "הרב אלון יודה באותן עובדות שאין בהן שום עבירה פלילית ויכחיש כי המעשים שנעשו היו לצורך מיני כלשהו כמפורט בכתב האישום". עו"ד רובין הבהיר כי הרב יכחיש באופן נחרץ כל ביצוע של מעשים מיניים בתלמידיו ואמר כי הרב אלון דורש כי המשפט יתנהל בדלתיים פתוחות ובפומבי. "בשלב הזה הרב אלון מכחיש את האישום", הדגיש עו"ד רובין.

כפי שדווח בכיפה, לפני תחילת המשפט כינס הרב אלון מסיבת עיתונאים והתייחס באופן פומבי לכתב האישום נגדו. "הגיע הזמן לומר בברירות כי בכל שנותיי האמורות מעולם לא עשיתי שום מעשה ולא במלל בכוונה מינית כלפי מי מתלמידיי או מהפונים אליי. כל ניסיון לטעון כאילו הודיתי אי פעם במעשה שכזה הוא שקר גס ומתועב. מעולם לא עשיתי שום מעשה מתוך כוונה מינית, מדובר ברדיפה של פורום 'תקנה'", ציין אז הרב אלון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן