הרב יעקב יוסף: אף אחד לא דואג לחיילים הדתיים בצה"ל

בביקורת על פעילות הרבנות הצבאית בצה"ל טען הרב יעקב יוסף כי "החייל הדתי בצבא הוא יתום, אין אבא שידאג לו אפילו בנושא הכשרות"

חדשות כיפה אורי פולק 14/02/12 13:31 כא בשבט התשעב

הרב יעקב יוסף: אף אחד לא דואג לחיילים הדתיים בצה"ל
ויקיפדיה העברית, צילום: ויקיפדיה העברית

הרב יעקב יוסף מצטרף לביקורת על מדיניות הרבנות הצבאית בצה"ל וטוען כי "החיילים הדתיים הם יתומים של הצבא. אין אבא שידאג להם, גם לא בנושא כשרות".

בשיעורו השבועי טען הרב יוסף כי חלק מספרי התורה בצה"ל פסולים. "ספרי התורה שבצבא יש בהם פרודים והוא ספר פסול. בעיה שנייה שיש בספר תורה הוא שמחתימים את כל ספרי התורה בחותמת 'רכוש צה"ל - רכוש הרבנית הצבאית", והרי ידוע שאסור להוסיף אפילו אות אחת, וחותמת זו מקלקלת", הסביר הרב יוסף.

בהתייחס לרבנים הצבאיים הוסיף הרב יוסף "מה אמרו לפני ארבעה חמישה חודשים הרבנים הצבאיים, האם מישהו דיבר? מישהו הזהיר את החיילים על המטבחים, או ששמרו על זכות השתיקה? החייל הדתי בצבא הוא כמו היתום של הצבא, אין לו אבא שידאג לו גם בנושא הכשרות, הם במצב לא טוב".

הרב יוסף קרא לחיילים הדתיים לדאוג לכך שבשבת זכור, בה לדעת חלק מהפוסקים הקריאה היא מדאורייתא, עליהם לדאוג לכך שהם מתפללים בבתי כנסת בו ספרי התורה כשרים בסבירות הגבוהה ביותר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הרבנות הצבאית הראשית עורכת ביקורות תקופתיות בתדירות גבוהה באמצעים שונים ביניהם לייזר ובדיקת סופרי סת"ם לספרי התורה הנמצאים ברשות צה"ל".

"באשר לטענה הנוגעת לחתימות על גבי ספרי התורה - הרבנות הצבאית אינה משתמשת בחתימות אלא בהטבות בלחץ וללא דיו, הטבעה זו מבוצעת בתחתית היריעה מתחת לכתב ומותרת מלכתחילה לדעת רוב הפוסקים, כפי שהתברר בבית מדרשה של הרבנות הצבאית. עוד נציין כי מטבחים בצה"ל כשרים ברמת מהדרין גבוהה", נמסר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן