הרב אבינר יוצא להגנת הרבצ"ר ותוקף את הרב מלמד

הרב שלמה אבינר קרא לתלמידיו להתייצב מאחורי פסיקתו ההלכתית של הרב הצבאי הראשי. הוא תקף את דברי הרב אליעזר מלמד, ששלל את מעמדו ההלכתי של הרבצ"ר, וטען: "אלה שמלכלכים, תמיד מלכלכים"

חדשות כיפה אורי פולק 16/01/12 10:14 כא בטבת התשעב

הרב אבינר יוצא להגנת הרבצ"ר ותוקף את הרב מלמד
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

הרב אבינר יוצא להגנת הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, נוכח המתקפה הציבורית אשר מובילים נגדו בשבוע האחרון גורמים חרדים-לאומיים ובראשם הרב אליעזר מלמד וח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ. בשיחה שהעביר לתלמידיו בישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, שעיקריה מתפרסמים לראשונה בכיפה, קרא להם הרב אבינר להישמע להוראות הרבצ"ר, כ"'מרא דאתרא' של צה"ל".

בהתייחסות עקיפה לפסיקתו של הרב מלמד, שקבע שלרבצ"ר אין סמכות הלכתית בצה"ל, טען הרב אבינר כי "ההגדרה של 'מרא דאתרא' היא לא על פי סימון גיאוגרפי אלא על פי הגדרה של קהילה. גם אם היא עוברת למקום אחר - הרב עובר איתה". ממילא, לטענתו, "מי שחולק על זה, או שיהיה רב צבאי, או שישתוק. רק שיפסיק לבלבל את המוח של ה'מרא דאתרא'".

עוד טען הרב אבינר, בהתייחסות עקיפה לדברי הרב מלמד, כי "אלה שמלכלכים על הרבצ"ר, תמיד מלכלכים. העניין של 'שירת נשים' הוא רק תירוץ הפעם. הנימוקים בכלל סותרים: פעם אומרים שאין בכלל מציאות כזו של 'מרא דאתרא' ופעם אחרת מסבירים שיש מציאות כזו, אלא שלא בצה"ל".

כמו כן הוסיף הרב אבינר כי "אם הרבצ"ר רוצה לפסוק שחייבים לשמוע לפקודות, זה אומר שהוא לא תלמיד חכם? אם הרב ליכטנשטיין טוען שמותר לסגת משטחי ישראל בשביל עניינים פוליטיים, אפשר לומר שהוא לא צודק, אבל אפשר לומר שהוא לא תלמיד חכם?! זו פסיקתו. אפשר להתווכח, אבל אי אפשר לשלול אותו".

לטענתו, "מי שהולך לצבא הולך עם כל ההשלכות שיש לכך, מי שלא רוצה בזה, שילך לנח"ל החרדי. זו עסקת חבילה, יודעים מראש שזה כך". ראש ישיבת "עטרת כהנים" אף הוסיף כי ההתקפה נגד הרבצ"ר היא "הוצאת שם רע וביזיון תלמידי חכמים".

בהתייחסות עקרונית לסוגיית שירת נשים בצה"ל, טען הרב אבינר כי "בטקסים צבאיים ורשמיים רבים, שכוללים שירת נשים, יושבים רבנים ראשיים ורבנים מכובדים - ונשארים. גם בלוויה של הרב חנן פורת, הבת שלו שרה וישבו שני הרבנים הראשיים לישראל, לא יצאו".

הוא ציין כי במקרים של "הנאה שבאה לו לאדם בעל כורחו", הרי ש"מותר לו להיכנס לכתחילה. מה, רבנים לא חולפים ברחוב ושומעים שירת נשים המתרחשת שם? זה מסתייע מהגמרא בפסחים. מי שטוען שצריך להדיח את הרבצ"ר בגלל שהוא לא יודע לפסוק, צריך להדיח את כל רבני האולפנות מאותו נימוק".