הרב אריאל מתנגד ל"חוק צהר"

נשיא ארגון הרבנים "צהר" מתנגד להצעת החוק אותה מקדם הארגון. "החוק הזה לא על דעתי, לא שאלו אותי ולא אמרו לי. לא יכול להיות שנגיד לרבנות הראשית איך לפעול", הוא קובע

חדשות כיפה אורי פולק 06/01/12 11:13 יא בטבת התשעב

הרב אריאל מתנגד ל"חוק צהר"
יחצ, צילום: יחצ

"דעתי לא נוחה מהתערבות הכנסת בענייני הרבנות הראשית. 'חוק צהר' לא על דעתי, לא שאלו אותי ולא אמרו לי" - כך טוען רבה של רמת גן ונשיא ארגון הרבנים "צהר", בהתייחס להצעת החוק בדבר פתיחת אזורי הרישום בישראל, אותה מוביל הארגון שהוא עומד בראשו.

כפי שדווח בכיפה, החוק, לפיו בני זוג יוכלו להירשם לנישואים בכל מקום בארץ ולא רק בעיר מגוריהם, עבר ברוב של 57 חברי כנסת בעד ו-15 מתנגדים. מרבית חברי סיעת "האיחוד הלאומי" התנגדו לחוק, מטעמים הלכתיים.

"לרבנות יש תפקיד והיא צריכה לעשות את מלאכתה. לא יכול להיות שאנחנו נגיד לה איך לפעול", טען הרב אריאל בתגובה שמסר לעיתון "מקור ראשון". הוא אמנם ציין כי קיימים חילוקי דעות עם הרבנות הראשית וכי לו באופן אישי יש "ויכוח עמוק עם הרבנות בעניין הגבלת מספר היתרי הרישום לנישואין המיועדים ל'צהר", אך לטענתו "לא טוב שהכנסת מתנגדת לעמדת הרבנות".

"השינוי צריך לבוא מתוך הרבנות עצמה ולא על ידי הצעת חוק", קובע הרב אריאל, "רק אם לא תהיה ברירה, אז אולי החוק יפתור את הבעיה". הצהרתו של הרב אריאל מעלה תהיות בדבר תהליך קבלת ההחלטות בארגון הרבנים הציוני-דתי, המוביל מהלך לאומי מבלי ליידע ועל אף התנגדותו של נשיא הארגון.

דבריו של הרב אריאל מגיעים על רקע מכתב ששיגר אתמול הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, לכלל חברי הכנסת, בו הוא מבקש מהם להתנגד ל"חוק צהר", בטענה כי "פתיחת אזורי הרישום באופן שבו הוצע הינו הרה אסון ועלול לגרום למצב חמור של ריבוי ממזרים בעם ישראל, לייצר מכשולים של נישואים לפסולי חיתון ושאר איסורי תורה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן