הכנסת אישרה בקריאה טרומית את "חוק צהר"

החוק עבר ברוב של 57 חברי כנסת ו-15 מתנגדים, ביניהם ראש הממשלה נתניהו. הרב סתיו: "מקווים שהחוק יעבור במהירות האפשרית כדי לאפשר לזוגות להתחתן"

חדשות כיפה אורי פולק 28/12/11 17:16 ב בטבת התשעב

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת הנישואין והגירושין המאפשרת פתיחת אזורי הרישום לנישואין בישראל ונודעה כ"חוק צהר". את הצעת החוק הגישה ח"כ פאינה קירשנבאום.

ההצעה קובעת כי בני זוג יהודים המבקשים להינשא יהיו רשאים להירשם לנישואין ולקבל את כל התיעוד הנדרש לשם כך אצל כל רשות רושמת המוסמכת לרישום נישואין. הצעת החוק עברה ברוב של 57 חברי כנסת בעד ו-15 מתנגדים. ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד בהצבעתו לחוק. כעת תועבר ההצעה לוועדת הכנסת, שתכריע איזו ועדה תדון בה להכנתה לקריאה ראשונה.

"על פי הנהוג כיום, זוג המעוניין להינשא יכול להירשם רק בלשכת הרבנות שבאזור המצוין בתעודת הזהות של אחד מבני הזוג כמקום מגוריו. בנוהג זה היה הגיון בתקופה בה רב העיר הכיר את בני עירו, ועל כן היה מוסמך להתיר או לפסול נישואין של הבאים להירשם אצלו. אולם, כיום הערים גדולות ואין הרב מכיר את כל תושבי עירו, ולכן באותה מידה שהוא מוסמך לרשום לנישואין את תושבי עירו כך ראוי שהוא יוסמך לרשום אחרים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

עוד נכתב כי "בעבר, זוגות היו קובעים את מקום מגוריהם בקרבת מקום המגורים של אחד מבני הזוג. היום, לעתים קרובות, בני הזוג הצעירים מתרחקים ממקום מגורי הוריהם ומתגוררים בסמוך למקום לימודיהם ותעסוקתם, מבלי לשנות את אזור מגוריהם המצוין בתעודת הזהות. במצב זה, הדרישה להירשם במקום המצוין בתעודת הזהות כמקום מגוריהם מקשה עליהם מאוד".

יו"ר ארגון רבני "צהר", הרב דוד סתיו, אמר בעקבות אישור החוק כי בארגון "מקווים שחוק רישום נישואין יעבור במהירות האפשרית על מנת שניתן יהיה לאפשר לזוגות בישראל להתחתן כדת משה וישראל. אני רוצה להודות לתומכים בחוק ובראשם למגישת ההצעה ח"כ קירשנבאום על תמיכתם בנישואים כהלכה ובאהבה".