הרב מלמד: הרבצ"ר נפל בפח, הרבנות בשפל חסר תקדים

ראש ישיבת הר ברכה במתקפה אישית וישירה על הרב הצבאי הראשי, על רקע החלטת הרמטכ"ל: "לשפל כזה לא הגיעה הרבנות הצבאית מעולם, הרבצ"ר אחראי לכך באופן אישי"

חדשות כיפה אורי פולק 05/01/12 11:22 י בטבת התשעב

הרב מלמד: הרבצ"ר נפל בפח, הרבנות בשפל חסר תקדים
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

"לשפל כזה עדיין לא הגיעה הרבנות הצבאית מעולם. הרבצ"ר אחראי באופן אישי לכך. כינוס הרבנים הצבאיים לפני הודעת המטכ"ל על איסור שירת נשים, היה כדי להעביר את המסר, שההלכה כפופה לפקודות" - כך טוען הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, בטורו האישי שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע".

הרב מלמד תוקף בחריפות את התנהלותו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, זאת בעיקר על רקע כינוס הרבנים הצבאיים שהוא זימן בהנחיית הרמטכ"ל. "עצם התביעה לכינוס משפילה - האם מישהו בצבא פגע בנשים בשם הדת?! האם זה הנושא החשוב ביותר מבחינה תורנית ומוסרית שיש לרבנות הצבאית צורך לעסוק בו?! במקום להעמיד את הרמטכ"ל במקומו, הרבנים התכנסו כמקהלת אומרי אמן אחר העמדה החילונית המטיחה האשמות שווא ביהדות ובשומרי המצוות", טען הרב מלמד.

הרב מלמד מוסיף כי "לצערנו, הרבנות הצבאית כנראה אינה רואה את עצמה כמייצגת את ההלכה, ולכן היא מכופפת את עצמה לרמטכ"ל ומבזה את מעמד התורה בעצם הכינוס ובתוכנו". לטענתו, "כאשר רבנים מתכנסים, עליהם לדון בדברים שעומדים על סדר היום לפי דעת תורה ביראת שמים טהורה שמכוונת אך ורק לליבון הדין והמוסר, ובשום פנים לא לפי הכתבה של הרמטכ"ל או של מאן דהוא".

ראש ישיבת הר ברכה מאשים את הרבצ"ר בכך שהרמטכ"ל טמן לו פח. "ברור לגמרי לשם מה הורה הרמטכ"ל לרבנים הצבאיים להתכנס בדחיפות ביום ראשון - כדי שיקבלו עליהם מראש את החלטות פורום המטכ"ל, וכדי להודיע קבל עולם שההלכה כפופה לפקודות. עכשיו גם התברר מה היו התופעות 'החמורות' של 'הדרת נשים' בצבא - שחיילים שומרי הלכה יצאו שפופים החוצה בעת שירת נשים", טוען הרב מלמד.

בסיכום מאמרו, קורא הרב מלמד לתלמידיו להתעלם מהפקודות החדשות ולא להשתתף בשום אירוע, רשמי או הווי, הכולל שירת נשים. "למרות החלטת פורום המטכ"ל, ולמרות שיש רבנים צבאיים שאומרים שפקודות הצבא גוברות על הכל. ההלכה נשארה במקומה, והיא מחייבת כתמיד, וחייל שפקדו עליו לשמוע זמרת בהופעה חיה במסגרת טקס, צריך לצאת. עכשיו שהנושא נעשה ציבורי, נכון שיעשה זאת בפומבי ובראש מורם. זה יהיה קשה, כרוך בישיבה בכלא, הדחה מקורסים, השפלה, אבל בסופו של דבר הם יצליחו להחזיר את כבוד מורשת ישראל למקומה", הוא קובע.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן