השר הרשקוביץ יפשר בין "רעננים" ל"נאמני תורה ועבודה"

יו"ר "הבית היהודי" הזמין את שתי התנועות ללשכתו, לאור החרם שהטילה "רעננים" על פעילות "נאמני תורה ועבודה". השר הרשקוביץ: יש להתאחד ולפעול בכוחות משותפים

חדשות כיפה אורי פולק 04/01/12 19:40 ט בטבת התשעב

השר הרשקוביץ יפשר בין "רעננים" ל"נאמני תורה ועבודה"
רעננים, צילום: רעננים

יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, הרב דניאל הרשקוביץ, זימן ללשכתו את נציגי תנועת "נאמני תורה ועבודה" ואת נציגי תנועת "רעננים", זאת כדי לדון בדרכים למניעת ניסיונה של "הקרן החדשה לישראל" מלהשפיע על הלכי הרוח בציונות הדתית. הפגישה תתקיים בשבוע הבא.

השר הרשקוביץ אמר לכיפה כי "הוכח בעבר כי הקרן החדשה חותרת תחת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ופועלת נגד חיילי צה"ל. פעילותן של "נאמני תורה ועבודה" ו"רעננים" מבורכות ומעצימות את כוחה של הציונות הדתית ולכן, במקום ליצור מחלוקות פנימיות, יש להתאחד ולפעול בכוחות משותפים".

מבדיקת כיפה עולה כי שתי התנועות נעתרו לבקשת השר הרשקוביץ ובכוונתן להשתתף בפגישה.

כפי שדווח בכיפה, ב"רעננים" השיקו באחרונה קמפיין מקוון שבמרכזו טענה כי הקרן החדשה לישראל מנסה "להשתלט" על הציונות הדתית באמצעות תרומות המועברות על ידיה אל תנועות וארגונים דתיים לאומיים. במסגרת הקמפיין קראו ב"רעננים" לאותן תנועות ובראשן "נאמני תורה ועבודה" ו"קולך", להתנתק לאלתר מהמימון המועבר על ידי "הקרן החדשה לישראל". ב"נאמני תורה ועבודה" טענו מנגד כי "רעננים רק מנסה לגרוף הון פוליטי" במסגרת הקמפיין נגדם.