הרבצ"ר המליץ: להדיח את רב חיל האוויר

תא"ל הרב רפי פרץ נפגש עם סא"ל הרב רם משה ראב"ד בעקבות החלטתו להתפטר מתפקידו במסלול לשילוב חרדים, והמליץ לפטרו לאלתר מצה"ל

חדשות כיפה אורי פולק 04/01/12 17:12 ט בטבת התשעב

הרבצ"ר המליץ: להדיח את רב חיל האוויר
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, ערך היום (ד') שיחת בירור לרב חיל האוויר, סא"ל הרב רם משה ראב"ד, זאת בעקבות הודעת ההתפטרות שהגיש אתמול בעקבות החלטת המטכ"ל המחייבת חיילים בהשתתפות בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים. בסיום השיחה, שיגר הרבצ"ר המלצה לאגף כוח האדם בצה"ל, לפיה יש להדיח את סא"ל ראב"ד מתפקידו הנוסף כרב חיל האוויר, זאת בעקבות התנהלותו הבעייתית.

בימים הקרובים יקיימו גורמים בכירים בחיל האוויר שיחות נוספות עם סא"ל הרב ראב"ד, ביניהם גם תא"ל אילן בוגר, ראש להק כוח אדם בחיל האוויר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכיפה כי "בעקבות התנהלותו אמש של הרב ראב"ד, זימן הבוקר הרב הצבאי הראשי את הקצין לבירור נוקב ובסיומו העביר את המלצותיו למפקדי הקצין בחיל האוויר אשר ממשיכים בבירור".

כפי שדווח בכיפה, אמש הודיע סא"ל הרב ראב"ד על התפטרותו מתפקידו כרב הצבאי של פרויקט שח"ר לשילוב חרדים בצה"ל. הרב ראב"ד, שהיה חבר הוועדה שקיבלה לבסוף את ההחלטה לפיה חיילים דתיים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים, טען כי הוא "לא יכול לקחת אחריות על הקרע".

במכתב ששלח לראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, הסביר סא"ל הרב ראב"ד כי "במצב הנוכחי איני רואה את עצמי יכול להיות חלק מהנהלת התכנית בתפקיד רב ויועץ. אני מקווה שהאחראיים יקבלו החלטות שיעצבו את התוכנית כך שיתאפשר לאדם חרדי שהחליט לצאת לפרנסתו והתייעץ עם רבותיו להגיע לתוכנית שח"ר".