בעקבות החלטת הרמטכ"ל: רב חיל האוויר פורש מצה"ל

בעקבות ההחלטה שתחייב חיילים דתיים להשתתף בטקסים הכוללים שירת נשים, החליט הרב רמי משה ראב"ד, האחראי על פרויקט שילוב החרדים בצה"ל, לפרוש במפתיע מתפקידו

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/12 18:27 ח בטבת התשעב

בעקבות החלטת הרמטכ"ל: רב חיל האוויר פורש מצה"ל
יהונתן בן דוד, במחנה, צילום: יהונתן בן דוד, במחנה

הרב הצבאי של פרויקט שח"ר לשילוב חרדים בצה"ל, סא"ל הרב רמי משה ראב"ד, הודיע היום (ג') במפתיע על התפטרותו מהתפקיד זאת לאור החלטת הרמטכ"ל בסוגיית שירת נשים בצה"ל. הרב ראב"ד, שהיה חבר הוועדה שקיבלה לבסוף את ההחלטה לפיה חיילים דתיים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים, טען כי הוא "לא יכול לקחת אחריות על הקרע".

הרב ראב"ד, המשמש במקביל גם כרב חיל האוויר, שלח היום מכתב התפטרות לראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, בו הסביר כי "בטיוטה האחרונה של הכללים החדשים, ראיתי שהושמטו סעיפים שנועדו לשמור על יראת השמיים של החיילים, וכן נוסף סעיף שמדיר פעילות שעלולה לפגוע ביראת השמיים. נכון, הדברים עדיין לא סוכמו ואף הובטח לי שידונו בהם שוב, אך במצב הנוכחי איני רואה את עצמי יכול להיות חלק מהנהלת התכנית בתפקיד רב ויועץ. אני מקווה שהאחראיים יקבלו החלטות שיעצבו את התוכנית כך שיתאפשר לאדם חרדי שהחליט לצאת לפרנסתו והתייעץ עם רבותיו להגיע לתוכנית שח"ר".

"החרדים התגייסו לצה"ל בתנאים ברורים ופתאום רוצים לשנות את התנאים - זה יביא לפיצוץ", הסביר היום הרב ראב"ד. לדבריו, "נכון שברור לכולם שהם צריכים לעמוד בטקס בו שרה אישה, אבל עד עכשיו אף אחד לא אכף את זה. אני לא יכול לקחת אחריות על הקרע והפיצוץ שיהיה ביום שבו יאכפו בכוח את הפקודה".

כפי שדווח בכיפה, אמש (ב') אימץ הרמטכ"ל את החלטת הצוות שבחן את השירות המשותף בצה"ל וקבע, לראשונה בתולדות צה"ל, כי מפגשי רבנים, ראשי ישיבות ומכינות, עם תלמידיהם החיילים, יאושרו מבעוד מועד על-ידי הרב הראשי לצה"ל. כמו כן, בכל מפגש שכזה יהיה נוכח נציג מהרבנות הצבאית, אשר יוודא כי הוא מבוצע בהלימה לרוח צה"ל.