נבחרו הנציגים הסופיים לבחירת רבני העיר ירושלים

שנה לאחר שהתהליך החל מחדש, גובשה רשימת נציגי בתי הכנסת מרחבי העיר, אשר ישתתפו באסיפה הבוחרת. ברקת: "ראוי שאחד מהרבנים שייבחרו יהיה מהזרם הציוני"

חדשות כיפה אורי פולק 02/01/12 09:22 ז בטבת התשעב

נבחרו הנציגים הסופיים לבחירת רבני העיר ירושלים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

שנה לאחר שהתהליך החל מחדש ולמעלה מתשע שנים בה העיר מתפקדת ללא רב ראשי, בחרה אמש (א') וועדת הבחירות לרבנים הראשיים לירושלים את בתי הכנסת אשר נציגיהם יכללו באסיפה הבוחרת את רבני העיר, הכוללת את נציגי העירייה, חברי מועצת העיר, נציגי המשרד לשירותי דת ונציגי בתי הכנסת.

ההסכמה על רשימת בתי הכנסת התקבלה רק לאחר מאבק שהוביל ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, לקביעת קריטריונים לבחירה הנותנים מענה ראוי ומשקפים נאמנה את כלל הציבור בירושלים, כולל המגזר הכללי שאינו פוקד את בתי הכנסת באופן יום יומי, זאת על פי החלוקה למינהלים הקהילתיים בעיר. רק לאחר שעתר ברקת לבג"ץ, מזה שלוש פעמים, הצליח התהליך להתנהל אחרת.

ברקת, המעוניין בבחירתו של מועמד ציוני-דתי לתפקיד, הוביל את בחירת בתי הכנסת על פי חלוקה גיאוגרפית של העיר, המבוססת על החלוקה למינהלים קהילתיים, וצביון האזורים השונים. חלוקה זו משקפת את אוכלוסיית ירושלים היהודית, קרי 70% ציבור כללי ו30% חרדים.

"רב ראשי מן הזרם הציוני מתוך שני רבני עיר הוא הכרח בעיר בה 70% מהאוכלוסייה היהודית היא ציונית ובעלת צרכים ייחודיים משלה, ועל כן ראוי שאחד מהרבנים שייבחרו יהיה מהזרם הציוני", אמר אמש ברקת.

ראש עיריית ירושלים הוסיף כי "לרב תפקיד משמעותי בייצוג העיר וכלל תושביה, במעורבות בסוגיות הקשורות לעיר ובניהול ענייני הדת בעיר לצרכי האוכלוסיות השונות בה. ראוי כי רבניהם הראשיים של בירת ישראל ייבחרו בצורה דמוקרטית אשר משקפת את הרכב אוכלוסיית העיר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן