"אמונה" דורשת צו-ביניים נגד כינוס הועדה למינוי דיינים

תנועת הנשים הדתית לאומית טוענת כי כינוס הועדה בסוף השבוע הקרוב הוא "מחטף פוליטי" הנוגד את העיקרון החוקתי בדבר חובת הכללתה של אישה בגופים ציבוריים

חדשות כיפה אורי פולק 04/12/11 18:26 ח בכסלו התשעב

"אמונה" דורשת צו-ביניים נגד כינוס הועדה למינוי דיינים
יחצ, צילום: יחצ

תנועת הנשים הדתית לאומית "אמונה" הגישה היום (א') בקשה דחופה לבית המשפט העליון למתן צו ביניים שימנע את כינוסה המתוכנן לסוף השבוע של הועדה למינוי דיינים.

בקשת "אמונה" מגיעה בעקבות עתירת התנועה לבג"ץ לפני כשבוע, בטענה נגד העובדה שאין שום נציגות נשית בוועדה. "הועדה ללא נציגות נשית היא פגומה ומעוותת ושאי הכללת נשים בהרכב הוועדה, סותרת את העקרונות שבהכרזה על מדינת ישראל, את עקרונות והוראות חוק שיווי זכויות האישה ואת עקרונות חוק יסוד; כבוד האדם וחירותו, ואת הנורמות הנהוגות כיום בחברה ובמדינה", טענה התנועה.

"בסופו של תהליך", נאמר בעתירה, ”הפגיעה היא גם במעמדם ובסמכותם של בתי הדין הרבניים, במראית הצדק ובתחושת הציבור כלפיהם".

יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, הגדירה היום את הכינוס כ"מחטף" וציינה כי בכוונת הוועדה לממש עסקה פוליטית שנרקמה בין יו"ר מועצת לשכת עורכי-הדין לבין ח"כים מסיעת יהדות התורה. בתנועה מתבססים על פרסומים תקשורתיים הגורסים כי אי הכללת אישה בוועדה היא פרי הסכמה מוקדמת של חברי הכנסת, שהתבקשו להתנגד לתיקון בחוק הועדה לבחירת שופטים.

עו"ד פנחס מעוז, המייצג את התנועה, הסביר היום כי "מדובר באינטרסים ובשיקולים זרים המפרים את העיקרון החוקתי בדבר חובת הכללתה של אישה בגופים ציבוריים. עניין זה חמור במיוחד באשר להרכב הועדה למינוי דיינים, שלפחות מחצית מן המחויבים לשיפוטם הינן נשים".