Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
מסתמן: לא יוגש כתב אישום נגד הרב אלון - כיפה

מסתמן: לא יוגש כתב אישום נגד הרב אלון

פרסום ראשון: העדויות שפורסמו ב"ידיעות אחרונות" הודלפו ככל הנראה על-ידי פרקליטות המדינה, זאת כניסיון אחרון לגיוס עדויות בתיק. הרבנית פיוטרקובסקי: "הפרסום לא היה בשליטתנו"

חדשות כיפה אורי פולק 24/10/10 00:00 טז בחשון התשעא

מסתמן: לא יוגש כתב אישום נגד הרב אלון
Shalom, צילום: Shalom

בפרקליטות המדינה שוקלים לסגור את התיק נגד הרב מוטי אלון, זאת למרות המלצת המשטרה בנושא - כך אומרת לכיפה אישיות בכירה המקורבת לפורום תקנה. לדבריו העדויות החדשות שפורסמו נגד הרב מוטי אלון בעיתון "ידיעות אחרונות" הודלפו על ידי גורמים בפרקליטות, זאת כניסיון אחרון לגיוס עדויות מרשיעות נוספות בתיק נגד הרב אלון.

לאחר שהמגזר הדתי סער בשבוע שעבר בשאלה מי פרסם את החומרים הצהובים ב"ידיעות אחרונות" ולאחר הביקורות שהטיחו הרב יובל שרלו והרב בני לאו באנשי הפורום בעקבות פרסום החומרים, מתברר כעת כי, ככל הנראה, העדויות שפורסמו בעיתון לא הגיעו מתוך הפורום אלא על ידי פרקליטות המדינה. הרב אבי גיסר, חבר ועדת התקשורת של תקנה, הדגיש בשיחה עם כיפה כי "לא הייתה מסירה רשמית של העדויות נגד הרב מוטי אלון לידי ידיעות אחרונות". לדברי הרב גיסר, "פורום תקנה לא מסר את המסמכים. לא הייתה לכך החלטה רשמית ולא היה כל מהלך שהביא לידי כך". גם ב"גיתם", חברת יחסי הציבור של הפורום, טענו כי הופתעו מכך שהחומרים החסויים הגיעו לעיתון: "אין לנו מושג איך הגיעו החומרים לידיעות אחרונות" אמרו.


(צילום: אלנתן גוטווירט)


הפורום החליט למזער נזקים

"הפרסום ב"ידיעות" לא היה בשליטתנו, גם גורמים אחרים מחזיקים את העדויות, כמו המשטרה והפרקליטות ואפילו המתלוננים עצמם", מסבירה בשיחה עם כיפה חברת הועד המנהל של פורום תקנה, הרבנית מלכה פיוטרקובסקי. "לאחר שהעדויות הגיעו לידי העיתון, הוחלט למזער נזקים ולשתף פעולה עם הפרסום, רק כדי להקטין את מימדי הנזק", מתייחסת פיוטרקובסקי לראיונות שהעניקה שילת ל"ידיעות אחרונות". בכך מתברר כי בתקנה אולצו למעשה לשתף פעולה עם הפרסום בעיתון, זאת חרף העובדה שלא התקבלה כל החלטה רשמית בנושא.

גורם המקורב לפורום טען באוזני כיפה כי העדויות אשר הוחזקו בארבע השנים האחרונות בידי תקנה, נמסרו עם חקירת המשטרה לידי הפרקליטות וכעת, על פי טענתו, הפרקליטות היא שבחרה להוציא את הסיפור לתקשורת כחלק מהניסיון שלא לסגור את התיק ולגבש כתב אישום.

המהלך, שכנראה לא נעשה ביוזמת פורום תקנה, הביך מאוד את אנשי הפורום ובעיקר את הרבנים הבכירים החברים בו, שמצאו עצמם שותפים לפרסום שערורייתי ללא צידוק ציבורי ותחת ביקורת קשה.


אם אכן תמנע הפרקליטות מהגשת כתב אישום כנגד הרב אלון, צפויה ההחלטה לזעזע את הציבור הדתי. תלמידי הרב אלון, שתמכו ברב לאורך כל הדרך, צפויים לראות בכך אישור לטענתם כי כבר הפרסום הראשוני של פורום תקנה היה מוטה, ומונע משיקולים זרים. פורום תקנה, מצידו, יצטרך לעמול קשה ולשקם את מעמדו בציבור הדתי, שכן פרשת הרב אלון היתה מבחינתו פסגת עבודתו בשנים האחרונות


דובר משרד המשפטים, האמון על פרקליטות מחוז ירושלים, מסר בתגובה לכיפה כי התיק בעניינו של הרב אלון נמצא בבדיקה וכי טרם התקבלה החלטה בתיק. על הטענה לפיה הודלפו הפרוטוקולים על ידה, אומרת הפרקליטות כי היא מופרכת ומשוללת כל יסוד.

פורום תקנה ועו"ד יאיר גולן, המייצג את הרב אלון, סירבו להגיב לידיעה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן