"מישהו בפורום שכח את תפקידו"

במכתב שהגיע לידי כיפה, טוען הרב בני לאו כי פרסומי תקנה גרמו לפורום נזק משמעותי: "לשם מה היה צריך לייצא את החומר הצהוב הזה?"

חדשות כיפה אורי פולק 21/10/10 00:00 יג בחשון התשעא

"מישהו בפורום שכח את תפקידו"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"מישהו בתוך הפורום הזה שכח את תפקידו ואת מעמדו והחליט לפזר בוץ ורפש תחת הכותרת של "זכות הציבור לדעת". מה היה צריך לייצא את החומר הצהוב הזה? האם יש אדם אחד במחנה שבזכות התגובה הזו ישנה את עמדתו וילמד לשמור על עצמו או על ילדיו מהרב החשוד בפגיעה?" - כך כותב הרב ד"ר בני לאו, רב קהילת רמב"ן בירושלים ומראשי בית מורשה, במכתב שהגיע לידי כיפה, בה מותח הרב ביקורת חריפה על התנהלות תקנה עם פרסום העדויות ב"ידיעות אחרונות".

לטענת הרב לאו, ההחלטה לפרסם את העדויות גרמה לתקנה נזק מהותי באשר לתפקודו וקיומו של הפורום. "האם יש אדם אחד שבזכות הפרסומים הללו יהפוך מחסיד של הרב אלון לנאמן פורום תקנה? הרי אם כבר יש השפעה לדברים מעין אלו היא הולכת רק לכיוון ההפוך. מי שמסוגל להוציא חומר שכזה לעיתונות באופן לא מבוקר נחשד גם על טוהר כוונותיו בכל הפרשה כולה. לשם מה היה צריך את הפרסום הרע הזה? מי הוא היועץ שנתן לפורום את העצה לרדת למחוזות כל כך נמוכים?".

באיגרת, מסביר הרב לאו את ההיגיון מאחורי פרסום העדויות הנוספות על ידי תקנה, כיוון ש"חסידים של הרב אלון חיפשו סדקים כדי להטיל דופי בפורום הזה. לאט לאט הדליפו תחקירים פרטיים שיצרו תמונה הפוגעת באנשי פורום תקנה, והעמידה אותם כחבורה חסרת אחריות שפגעה באדם צדיק וצח כשלג".

"כנראה שמבחינת אנשי פורום תקנה הגיעו מים עד נפש", מסביר הרב לאו, זאת "למרות שהנושא כבר עבר לטיפול משטרתי החליט הפורום להשיב מלחמה שערה ולענות לאותם חסידים על הפגיעה בהם". עם זאת, הרב לאו שואל באגרת "מה הועילו חכמים בתקנתם?", זאת על רקע העובדה כי "אזרחים מן השורה נאלצו לפגוש הבוקר מעל דפי העיתונות את התיאורים הנמוכים ביותר שבהם מאשימים את הרב אלון".

"מכיוון שאני מאמין בצורך של פורום מעין זה, אני חושש שהמהלך הזה יגרום נזק עתידי, לאותם אלה שירצו להתלונן על אנשים המנצלים את מעמדם ופוגעים באחרים", מוסיף הרב לאו ותוהה אם "אותם נפגעים ידעו מכאן ואילך שהם חשופים לעין הציבור, שהם ימצאו את עצמם תלויים לראווה בככר העיר. מי יפנה אל הפורום הזה?".

"אני תפילה שהרבנים והמחנכים המובילים בפורום תקנה יאספו את עצמם להתייעצות ולתיקון, למען התלמידים של השנים הבאות", מסכם הרב לאו בדבריו.