Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
תנועת עוז נסגרה - כיפה

תנועת עוז נסגרה

בלעדי לכיפה - מידע שהגיע למייל האדום מגלה כי לאחר עשרים שנות פעילות, תנועת הילדים "עוז" מסיימת את פעילותה * חבר הנהלת התנועה אישר ל"כיפה" כן אכן אלו הם פני הדברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/07 00:00 ג בכסלו התשסח

יומיים אחרי שבת הארגון של תנועת בני עקיבא, אנו מתבשרים על סיום פעילותה של תנועה שעבדה איתה לא פעם בשיתוף פעולה. לאחר עשרים שנות פעילות, תנועת "עוז", מי שנחשבה עד היום למסגרת המרכזית לילדים בכיתות א עד ג, נסגרה בימים אלו.

סגירת התנועה באה לאחר מה שנראה כמו תהליך התדרדרות שנבע ממספר סיבות, בניהן קיצוצים תקציביים שפגעו בעמותות רבות דבר שהוביל לגרעונות תקציביים, התחרות עם עמותות דומות שפעלו עם אותו קהל יעד, אי פתיחת סניפים, ויש מי שיאמר גם בעקבות קריאה לא נכונה של הצרכים שקיימים היום. וכך.

את המידע אודות הסגירה שהגיע למערכת "כיפה" במייל האדום, אישר חבר בהנהלת התנועה.

תנועת נוער מקדימה

תנועת "עוז" התנועה הוקמה לפני כעשרים שנה על ידי יוסקה שפירא למען ילדי עיירות הפיתוח, ופעלה במשך השנים בבתי ספר ברחבי הארץ, ביישובים קהילתיים ובשנים האחרונות גם בערים הגדולות, פתח תקווה, שוהם, מודיעין ועוד.

לתנועה היו שלוש מחוזות בארץ (צפון, דרום ומרכז) בהן נערכה פעילות, בבתי ספר וביישובים ובמושבים דתיים. התנועה פעלה בקרב ילדים בגלאי כתות א עד ג, כשעבור רבים מהילדים התנועה היוותה תנועה מקדימה לתנועת הנוער (בני עקיבא, אריאל ועזרא). הפעילות שנערכה בתנועה היתה בשעות אחר הצהרים ונוהלה על פי רוב על ידי בת שרות מקומית. המדריכים בתנועה קיבלו חוברות פעילות דו-חודשיות, ועברו הכשרה מסודרת אחת לחודש-חודשיים באמצעות סמינריונים וכדומה.

כאמור, את המידע על סגירת התנועה אישר חבר בהנהלתה, שמסר כי "התנועה נסגרה עקב גרעונות כספיים וכרגע מנסים להעביר את הפעילות שלה לידי התנועות המקבילות - מעגלים או מבראשית".

בכיר לשעבר: הכתובת היתה על הקיר

בכיר לשעבר בתנועת עוז, טוען כי ההתדרדרות במצבה של התנועה החלה בעקבות חילופים שנעשו בעמדת מנכ"ל התנועה.

לדברי הבכיר, בעקבות החילופים החלו היחסים בין אנשי הצוות בתנועה להיעשות מתוחים ביותר, דבר שהוביל לכך שאנשי הצוות הוחלפו אט אט, כשחלקם מתפטרים וחלקם מפוטרים, עד שבשנה וחצי האחרונות הצוות כולו לבש פנים אחרות.

"במקום שהשינוי שהתנועה עברה יסמל את השינוי המיוחל, הדברים המשיכו להתדרדר", אומר אותו בכיר, "במקום שתהפוך לתנועה הגדולה בישראל לפעילות ילדים בגילאי א-ג הפכה התנועה לחסרת חוליות, ואט אט חסרת פעילות.

מה שכואב ועצוב בסיפור הוא העובדה שלא מעט ילדים כבר החלו לצפות לפעילות ולחכות לשעות שבהם התנועה עובדת, בעיקר במקומות שאין שום פעילות אחרת ומסודרת, וכך הופך חזון מדהים של יהודי יקר, לדבר שעבר עליו הכלח ומפסיק לפעול".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן