מכה לארגוני השמאל: אושרה הגבלת תרומות חוץ לארגונים ועמותות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק שתטיל מס ותטיל הגבלות על תרומות מחו"ל לארגונים ועמותות בישראל. ח"כ בן-ארי: "נראה את אופנהיימר מסתדר בלי המימון מאירופה"

חדשות כיפה אורי פולק 13/11/11 15:12 טז בחשון התשעב

מכה לארגוני השמאל: אושרה הגבלת תרומות חוץ לארגונים ועמותות
Hmbr-cc-by-sa,ויקיפדיה עברית, צילום: Hmbr-cc-by-sa,ויקיפדיה עברית

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') שתי הצעות חוק אשר יגבילו תרומות מחו"ל מארגונים ועמותות, במהלך שצפוי לפגוע משמעותית בעמותות וארגוני שמאל המסתייעים לרוב בתרומות מהסוג הזה. הצעות החוק עברו באישורם של 11 מחברי הוועדה, חמישה מתנגדים ושניים שנמענו מההצבעה.

מדובר בהצעת חוק אותה הגיעה ח"כ פאינה קירשנבאום, לפיה יבוטל פטור ממס על תרומות אלו וכמו כן יוגבלו התרומות לסכום של כ-20 אלף שקלים בשנה - סכום זעום לעומת הסכומים שהועברו עד היום על ידי ממשלות וגופים זרים לארגוני שמאל.

השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי", תמך בהצעת החוק ואמר בדיון כי "המציאות בה מדינות זרות מנסות להשפיע על הויכוח הפוליטי בישראל, היא מציאות בלתי נסבלת". לדבריו, "ההשוואה שלנו לזימבבואה ואריתראה היא דמגוגית. מדינות אלה זוכות בצדק לגינויים באשר לזכויות האדם. מה שמפריע לאיחוד האירופי אינו מצב זכויות האדם בישראל אלא סוגיית ההתיישבות ביהודה ושומרון".

גם ח"כ ציפי חוטובלי, הנמנית על יוזמי הצעת החוק, בירכה על אישורו. "עברנו משוכה רצינית בדרך לניקוי ההכרעות המדיניות בישראל מהשפעות זרות, שאינן רוצות בטובת ישראל", מסרה ח"כ חוטובולי, שציינה כי "הביקורות מהאופוזיציה אינן אלא צביעות - זכותה וחובתה של מדינת ישראל להתנהל על פי הכרעות הציבור הישראלי, ולא להיכנע לניסיונות זרים לקנות השפעה בישראל באמצעות כסף עובר לסוחר".

ח״כ מיכאל בן-ארי אמר לכיפה עם אישור הצעת החוק כי "הגיע הזמן לחתוך את צינור החמצן של הסוס הטרויאני המכונה ארגוני שמאל. מקורות המימון שלהם אצל אויבי ישראל מעידים על מניעיהם ויעדיהם". בן-ארי הוסיף כי "עכשיו נראה את אופנהיימר (יו"ר תנועת השמאל "שלום עכשיו" - א.פ) מסתדר ללא המימון מאירופה".