הרב שרלו על האפשרות לשאת אישה שניה: לא זו הדרך

ראש ישיבת פתח תקוה לרווקה המבקשת להיות אישה שניה במשפחה: "אל תאחלי לעצמך להיות אישה שניה במשפחה"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/07/11 16:15 ח בתמוז התשעא

הרב שרלו על האפשרות לשאת אישה שניה: לא זו הדרך

שאלה:

שלום כבוד הרב
אני מניח שראית בדפי פרשת שבוע את המודעה על נשיאת שתי נשים כפיתרון לבעיית הנשים הרווקות הרבות. רציתי לדעת מה כבוד הרב חושב על זה.
תודה, רווקה ממתינה

תשובה

שלום וברכה
בדרך כלל איני קורא דפי פרשת שבוע בתפילה, ולכן לא ראיתי את המודעה. אולם מישהו הראה לי אותה.
אמת הדבר שאני חושב שכלל לא צריך להגיב למודעה מעין זה. הרעיון כל כך הזוי, שאני מעריך כי מאחוריו מתחבאת בדיחה או ניסיון להכשיל את הרבנים ואת הציבור בויכוח מיותר, וזאת כדי לעשות צחוק מכל העניין. אני מתקשה להאמין כי מישהו טוען כך ברצינות, וצריך להיזהר מאוד שלא ליפול בפח התייחסות מיותרת.
אני עונה לך רק בשל העובדה שאני פוחד שאת קוראת בין השורות של המודעה, וחושבת שמכאן תצא גאולה. על אף הרצון העמוק שלי לראות בשמחתך ובנישואייך - לא זו הדרך.

לא זו הדרך בשל העובדה שנישואין אינם מושג טכני של קיומן של שתי נשים בבית. על אף שמדאורייתא ניתן לשאת יותר מאישה אחת, ואף נהגו כך במשך שנים רבות, מימות רבינו גרשום מאור הגולה אנחנו נמצאים במקום אחר לחלוטין. המקום הזה הוא ברית הקודש והנאמנות המוחלטת שבין בעל לאשתו, הנהפכים להיות גוף אחד; המקום הזה הוא המשך השינוי במעמד הנשים, שאין הן נתפשות עוד ככלי ללידה, אלא לעמוד תווך של המשפחה; המקום הזה הוא עוד התקדמות בהפחתת ניצול הנשים עד להפסקה המוחלטת שלה - כאילו יש שליט אחד בבית ונשים הסובבות אותו; המקום הזה הוא ההכרה העמוקה במערכת הזוגיות העמוקה הצומחת מתוך הריקוד המשותף שבין איש ואשתו, כשהם פותחים את עצמם אך ורק להם עצמם; ועוד ועוד.

אל תאחלי לעצמך להיות אישה שניה במשפחה (זה כמובן אסור, גם הלכתית וגם חוקית, אך אפילו אם היה מותר - לא זה החלום). חלמי והתקדמי לקראת זוגיות אמיתית, נאמנה, שותפה, שווה, ומתמזגת באמת.
כל טוב ושמחינו בשמחותייך

התשובה פורסמה לראשונה באתר ישיבת פתח תקוה