Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
הצעת חוק: הרבנים הראשיים יכהנו ללא הגבלת זמן - כיפה

הצעת חוק: הרבנים הראשיים יכהנו ללא הגבלת זמן

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את ההצעה להאריך באופן בלתי מוגבל בזמן את כהונת הרבנים הראשיים לישראל

חדשות כיפה אורי פולק 25/05/11 00:00 כא באייר התשעא

הצעת חוק: הרבנים הראשיים יכהנו ללא הגבלת זמן
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ אלי אפללו, לפיה זמן כהונת הרבנים הראשיים יוארך ללא הגבלת זמן. ההצעה קיבלה אף את תמיכת הממשלה והיא זכתה לרוב גדול. הצעת החוק תקפה ומתייחסת גם לכהונתם של הרבנים הראשיים הנוכחיים, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר.

למעט חברי כנסת מהשמאל, ניכר כי המליאה תומכת ברובה בהצעת החוק. מי שבלט בחוסר התמיכה בהצעה היה דווקא יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, שמתח ביקורת חריפה על ההצעה ואף נמנע באופן מופגע מלהצביע.

"הזכות לבחור ולהיבחר הינה זכות יסוד חוקתית מוכרת במדינת ישראל, אך עם זאת, חוק הרבנות הראשית אינו מאפשר לרב ראשי לישראל להציג את מועמדותו לבחירה לכהונה הסמוכה לכהונתו, ובכך פוגע בזכותו להיבחר", נכתב בהסבר להצעת החוק.

בתנועת "נאמני תורה ועבודה" הביעו תמיכה בבחינת חוק הרבנות הראשית לישראל וטענו כי "העברת הדיון לוועדה תאפשר לשנות את החוק, להרחיב ולגוון את הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. בניגוד להתלהמות של גורמים שונים כנגד הצעת החוק, היא איננה מאריכה את הכהונה, אלא מאפשרת התמודדות נוספת. העיקרון של כהונה מוגבלת לזמן, ולאחריה התמודדות נוספת, צריך לחול בכל דרגי הרבנות, מרבני היישובים והשכונות, ועד רבני הערים והרבנים הראשיים לישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן