מצילים את ויזתא: "העם עם הקטן"

תנועה בלתי תלויה, במימון האיחוד האגגי מנסה להציל את ויזתא הקטן מעץ התליה. במשרד הפרסום 'זליגר שומרון' הביעו סיפוק מהקמפיין למרות שויזתא נתלה בסוף: "עוררנו שיח"

חדשות כיפה זליגר שומרון 09/03/17 15:08 יא באדר התשעז

מצילים את ויזתא: "העם עם הקטן"

קרדיטים : אסטרטגיה: אמנון שומרון, איתן זליגר. קריאייטיב: אסף וול, חגי שכטר. עיצוב: סטודיו זליגר שומרון

הלקוח

תנועת אחד מ-10 היא תנועה בלתי תלויה, א-פוליטית ובלתי-מזדהה אשר שמה למטרה לעמוד במרכז המאבק לשחרורו של ויזתא בן המן האגגי ולהפלתו של בנימין נתניהו. העמותה רואה חשיבות עליונה בשמירה על הדמוקרטיה במונארכיה הפרסית ובהגנה על זכויות העמלקים בתחומי הודו-כוש. העמותה גם מקפידה על שקיפות וממומנת באמצעות תרומות של האיחוד האגגי.

הבריף

תנועת אחד מ-10 פנתה למשרד "זליגר שומרון" לשם בניית אסטרטגיה, דוברות וביצוע קמפיין פרסום וגרילה במטרה ליצור שינוי בשיח ולעורר את הציבור להאמין שניתן לשנות את גזר דינו של ויזתא. במרכז האתגר עמדה השאלה כיצד מניעים את קהלי היעד לפעולה וכיצד מגיעים לתודעתו.

מהלך הקמפיין

במרכז הקמפיין התבצע מיתוג לדמותו של ויזתא כ"הקטן". הוא אמנם יצא לפנסיה לפני מס' חודשים, אך בעידן הטרום-דיגיטלי איש אינו יודע זאת ותדמיתו כ"הקטן" מהווה ללא ספק נקודת מפתח ביצירת הזדהות רגשית עם מושא הקמפיין.

כדי ליצור הזדהות רגשית של הקולקטיב, נבחר הסלוגן "ויזתא, הילד של כולנו", והופיע בשלטי החוצות, מודעות הפרינט ובפעילויות הדיגיטל.

במקביל, מתוך כוונה לענות על השאלה של כל אחד בקרב קהלי היעד ששאל עצמו: "מה עלי לעשות" לאחר החשיפה למסר. היות שגזר הדין נראה כסופי, הובלט המסר "מורידים את ויזתא מהעץ". מסר המתכתב עם הרושם כי יש להוריד את אחשורוש מהעץ עליו טיפס בעת ביצוע ההחלטה על עונש המוות, זאת בזמן בו נבצר ממנו לקבל החלטות רציונליות (היה שיכור).

לשם המחשת איום המוות המרחף מעל לראשו של "הילד של כולנו", נתלו עשרות שלטי חוצות שיצרו אשלייה ויזואלית של עמודי תלייה. חבל התלייה הגדול ביותר מהודו ועד כוש נתלה באמצעות מנוף והתכתב עם שלט הפרסום על קיר בניין מרכזי, וחיבר בין פרסום מסורתי לפרסום גרילה. ברשתות החברתיות הושק ״אתגר הזרת״ בו השתתפו מאות אלפים ברחבי האימפריה ששינו את צבע הלק של אצבעם הקטנה כדי להדגיש את הרצון לשחרורו של הקטן מבין עשרת בני המן. הקמפיין עשה שימוש חדשני בסטיקרים בעלי ויז'ואל ושפה עיצובית ופורצת דרך עליהם נכתב: "העם עם הקטן".

תוצאות

מליונים מקהלי היעד נחשפו למסרים והונעו לפעולה. במשך מספר חודשים הדהד הקמפיין בשלל מדיות והשיג הצלחה גדולה. ויזתא ניתלה, אך המשרד זכה בפרס "קקטוס הזהב" וכפי שהתבטא אמנון שומרון מבעלי משרד "זליגר שומרון" בסיפוק: "אמנם ויזתא לא ירד מהעץ, אבל עוררנו שיח".