ועל הניסים: מצעד עושי הניסים של המגזר

בימים ההם ובזמן הזה, אירועים על-טבעיים וניסים של ממש נקשרים בשמותיהם של לא מעט רבנים, ומסופרים בין תלמידים כ"מופתים" בלתי רגילים. אספנו לכם את המיטב מהמגזר הדתי לאומי. אל תנסו את זה בבית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/12/12 17:39 כז בכסלו התשעג

ועל הניסים: מצעד עושי הניסים של המגזר

”החלבן“

הרב חיים כהן (71) הוא חקלאי פשוט שמאז והחל לעסוק בקבלה, נקשרו בשמו עשרות אירועי מופתים, שחלקם התרחשו, לטענת מאמיניו, ממש אל מול עיניהם. את שמו קיבל ”החלבן“ הודות לעבודתו ב"מחלבות דשן" בתל אביב, ממנה התפרנס. בנוסף לכך הוא מלמד בכולל "השלום" בגבעתיים ומחבר ספרי "טללי חיים" שתופסים תאוצה בעשור האחרון בקרב הציונות הדתית.

(כבר בגיל 6 החל לגלות את הנסתר, "החלבן". צילום: פרטי)

בניגוד למקובלים רבים, ”החלבן“ אינו מגדל זקן וגם לא לובש חליפה או נוהג בגינוני כבוד. קרוביו מספרים כי גילה את כוחותיו עוד טרם החל ללמוד קבלה וכבר בגיל 6 אובחן כבעל כושר מטאפיזי לגלות האם הכוס שהונחה לפניו הוטבלה או לא. מקורביו מרבים לספר כי רבים הם הפעמים בהם מגיעים לקבל ברכה ועוד טרם הבקשה מברך הרב וקולע לרצון מבקשו.

הוא אף ידוע כחוזה אירועים עתידים ואף תוצאות פוליטיות והוא בעל מעשי ניסים לא מעטים. כך למשל מספרים כי באחת השבתות ב-2001 הקדיש ”החלבן“ את כל זמנו בקריאת תהילים ותיקונים קבליים במרץ, כשנשאל על ידי תלמידיו על פשר מעשיו השיב כי חלם על אסון גדול והוא מנסה להעביר את רוע הגזירה. באותה השבת ארע הפיגוע הקשה במדרחוב בן יהודה בירושלים. בישיבות חרדיות רבות רואים ברב כמומחה לנפש האדם ומביאים בפניו תלמידים סוררים. הרב מביט בפניהם ובעזרת אבחון הפנים ובדגש על המצח הוא מזהה במה חטא הבחור.

לעומת זאת, טרם הריצה לנשיאות המדינה חזה ”החלבן“ כי שמעון פרס ינצח את משה קצב ויקבל הנשיאות לידיו. כשהתברר שטעה אמר כי "זה מה שראיתי, משמיים הטעו אותי". כשנשאל לגבי שנות מאסרו של אריה דרעי - דווקא חזה את הדברים במדויק.

הרב ישועה בן שושן

חכם ישועה בן שושן (67) הוא מקובל ובעל מופתים שהחל את דרכו בבית מדרשם של מקובלים רבים ומפורסמים. בניגוד לנהוג בקרב המקובלים, הרב בן שושן דווקא שירת בצה"ל, בתחילה כקצין בסיירת שקד המיתולוגית תחת פיקודו של בנימין בן אליעזר ולאחר מכן התקדם שימש כמ"פ בחטיבת הצנחנים. כבר בשירותו הצבאי התגלה כבעל ישועות כאשר נלחם בקרב פנים אל פנים מול חייל מצרי, אך למרות שנפצע באורח קשה מפגז, המשיך הרב בן שושן את הלחימה כאילו שאינו מרגיש מאומה. בעברו היה חבר במחתרת היהדות ונמנה בין מי שתכנן לפוצץ את כיפת הסלע בטענה כי היא מהווה את שורש הקלקולים, על כך נידון לארבע שנות מאסר.

(הקים בית דין לענייני גאולה, בן שושן. צילום: cc-by-matanya)

חכם ישועה בן שושן כינס מספר מקובלים גדולים, בהם הרב מרדכי אליהו, על מנת להקים בית דין שיעסוק בגאולה. בית הדין התכנס מדי שנה לעסוק בנושאים רוחניים וקבליים כאשר בין החלטות בין הדין של הרב בן שושן הייתה ההחלטה בעלת כבדת המשקל הרב ביותר והיא שעם ישראל זכאי לגאולה וראוי לביאת המשיח. על מנת שהחלטה זו תגיע גם לבית הדין של מעלה טמן הרב בן שושן את מסמכי החלטת בית דינו בין תכריכיו של הרב מרדכי אליהו וזה נקבר עמם.

הרב ניר בן ארצי

הרב ניר בן ארצי (55) נשוי לאיריס ואב לארבעה, מקובל ובעל חזיונות ונבואות רבות. גר במושב תלמים ועומד בראש עמותת "תאיר נרי" להפצת תורתו. הרב בן ארצי למד בישיבה התיכונית בכפר בתיה ואף שירת זמן מועט בצה"ל בעקבות נישואיו. כבר מגיל קטן התגלה הרב בן ארצי כבעל יכולות על טבעיות, כך כנהג טרקטור בגוש קטיף נודע כמי שיודע היכן מונחת הצנרת התת קרקעית - זאת מבלי לראותה, כמובן.

(צופה עתידות, הרב בן ארצי. צילום: cc-by-אמת ואמונה)

הרב בן ארצי, שיש האומרים כי הכריז על עצמו כמשיח, נודע בעיקר בזכות נבואותיו. מקורביו מספרים כי חזה את אסון התאומים, את מותו של בן לאדן, את סופת ההוריקן "איירין" בארה"ב, רעידת האדמה בטורקיה ואירועים נוספים. הוא גם עסק לא מעט ברפואה וייעוץ אישי, מה שבין השאר עורר את חמת זעמם של רבנים רבים בקרב הציונות הדתית.

הרב בן ארצי תבע לדיבה את הרב שלמה אבינר על סך מיליון שקלים וזה השיב לו בתביעה בהאשמות חמורות רבות על סך 2.7 מיליון שקלים. המאבק המשפטי הוכרע בפשרה בה לרב בן ארצי יהיה אסור לעסוק ברפואה וייעוץ הנוגע לחיי נישואים. הרב בן ארצי מחזיק ישיבה גבוהה, מפעלי חסד, מכון לחוזרים בתשובה, מכון להכשרת רבנים, מדרשה לבנות כל זאת ועוד נתמכים על ידי עמותת הרב הנאמדת על כמאה מילון שקלים. בשנים 2005-2008 נעלם הרב בן ארצי וטען כי נחטף ע"י חבריו לעמותה.

הרב עזרא שיינברג

הרב עזרא שיינברג, ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, ידוע כמקובל ובקיא בכל ספרות חז"ל. הרב שיינברג לא מרבה לקבל קהל ומקדיש לכך זמן מצומצם ואף על פי כן רבים נוהרים לפתחו. הרב שיינברג ידוע כמומחה בתורת השמות בקבלה אך עוסק גם בפדיונות נפש, ורק תמורתם לוקח תמורה כספית מה שאינו עושה בשאר הברכות והטיפולים. הרב מרבה להעניק ברכות אולם בנוסף לכך הוא מעניק טיפולים רוחניים אשר אינם נגמרים רק בפגישה עמו, הרב נותן לתלמידיו שיעורי בית רוחניים ומשימות לבצע דבר יום ביומו.

(צילום: היישוב היהודי בחברון)

המשימות הרוחניות כוללות בדרך כלל הקפדה על מצוות מסוימות או לימוד של של ספר ספציפי נועדו על מנת להמשיך את הטיפול הרוחני בעבודה רוחנית. לא מעט נשים טוענות כי רק לאחר קבלת ברכה מהרב שיינברג והתמדה במשימות הרוחניות הן נרפאו מבעיות הפוריות שפקדו אותם. מעבר ללימוד התורה בישיבתו והעיסוק בקבלה הרב שיינברג עומד בראש מערך הכשרות "אורות אליהו", מערך הכשרות הציוני דתי שייסד הרב שמואל אליהו על שם אביו הרב מרדכי אליהו. הרב שיינברג בין היחידים שהיו קרובים מאוד אל הרב מרדכי אליהו ושאב מתורתו הקבלית.

הרב דניאל כהן סטבסקי

הרב סטבסקי הוא מקובל ירושלמי ידוע ומפורסם שמלבד עיסוקו בתורת הסוד, הוא גם מקיים מפעלי חסד רבים בבית הבעל שם טוב שייסד. את הבית המיוחד הקים הרב סטבסקי, כאשר מטרתו היא "לפרסם וללמוד מספריו המקוריים של רבינו ישראל בעל שם טוב הקדוש זיע"א שאינם מוכרים ואינם נלמדים כמעט בשום מקום". בבית הבעל שם טוב מקבל הרב סטבסקי את צאן מרעיתו שמגיע על מנת להתייעץ, לקבל ברכה או לעשות תיקונים רוחניים. את פגישותיו מקיים הרב ללא תשלום למעט בקשות מיוחדות כמו פדיון נפש, המתקת הדינים או רפואה עליה מבקש הרב 293 שקלים כמניין "רפואה", כך פרסם הרב באתרו והדגיש כי הכסף מוקדש לבית הבעל שם טוב. את הרב סטבסקי פוקדים אנשים רבים כך שהוא מקציב לכל אדם רק שתי שאלות להתייעצות.

(הרב סטבסקי, צילום מסך)

בבית הבעל שם טוב מקיים הרב מפעלות צדקה, יחד עם הראל חצרוני מהזולה של חצרוני. פרויקטים קהילתיים, שיעורים והדרכות שונות בנושאים מגוונים כמו בריאת וזוגיות מתוך תורת הבעל שם טוב הם חלק מהנעשה שם כמו גם עבודה עם נוער בסיכון. הרב סטבסקי מעביר קורס בהכוונה עצמית לנשים שאורכו שנתיים שלמות. הרב סטבסקי מעודד יצירה אמנותית ובין השאר העניק תעודת כשרות לאלבומה של הזמרת יעלה אלישבע והשגיח כי כל הנגנים באלבום ואף היא יהיו כשרים מבחינה רוחנית. אסון משפחתי שפקד את משפחת הרב סטבסקי הוא מותו של אחיו הרב אהרון פרץ. הרב אהרון פרץ שימש כשליח חב"ד בארגנטינה ומצא את מותו בעת שעסק בבניית הסוכה של בית חב"ד במקום.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il