היסטוריה: בני עקיבא דוחים את שבת ארגון

בגלל אירועי חג הסיגד המתרחשים בסמוך לשבת ארגון, החל משנה הבאה יועבר השבת מפרשת תולדות לפרשת ויצא. מדובר בפעם הראשונה זה עשרות שנים בו התאריך משתנה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/02/14 11:36 ו באדר א'

היסטוריה: בני עקיבא דוחים את שבת ארגון
צביקה קליין, צילום: צביקה קליין

לראשונה זה עשרות שנים דוחים בתנועת הנוער את 'שבת ארגון', כך נודע ל'כיפה'.

ועידת בני עקיבא החליטה לאחרונה כי מכיוון שאירועי חג הסיגד מתרחשים סמוך לתאריך שבת ארגון החל בסוף חודש חשוון, ומכיוון שהם רואים חשיבות בהשתתפות חניכי התנועה באירועים אלו יחד עם חניכים בני העדה האתיופית, החל מהשנה הקרובה תאריך השבת ידחה לתחילת חודש כסלו, לשבת פרשת ויצא.

בהנהגת התנועה אומרים כי מדובר במעין פיילוט שיחול בשנה הבאה ולאחר מכן תיעשה בדיקה מחדש. "בעיקרון המהלך המתוכנן הוא לשנה הבאה ונבדוק את ההשלכות", אמר מזכ"ל התנועה דני הירשברג ל'כיפה'.

זו הפעם הראשונה, כפי הידוע, מאז תחילת חגיגות חודש ארגון ושבת ארגון, בו דוחים בתנועת הנוער את תאריך השבת ועל כן מדובר בהחלטה משמעותית. עם זאת, יש להניח כי חניכי התנועה לא ממש ירגישו בהבדל.

קוריוז נוסף אשר מתרחש בעקבות ההחלטה הוא השיתוף המחודש של תנועות הנוער אריאל ובני עקיבא בתאריך שבת ארגון. לפני יותר מעשור החליטו בתנועת הנוער אריאל, המקבילה לבני עקיבא, כי ידחו את שבת הארגון שלהם לפרשת 'ויצא' על מנת להפריד בינם לבין תנועת הנוער המתחרה. ההחלטה של בני עקיבא צפויה לעשות בעיות לא קטנות ל'אריאל' המעוניינים להפריד בין שתי התנועות.