יוסי ברודני ל'כיפה': "צריך לחשוב איך נחיה ביחד, חילונים ודתיים"

המועמד המוביל לראשות הבית היהודי אמר בעבר כי "יש לאפשר לציבור החילוני את כל מה שהוא צריך, כולל בשישי ושבת", אך בראיון לכיפה הוא קובע: "לא צריכה להיות תחבורה ציבורית בשבת"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 02/02/19 22:48 כז בשבט התשעט

יוסי ברודני ל'כיפה': "צריך לחשוב איך נחיה ביחד, חילונים ודתיים"
המועמד המוביל להנהגת הבית היהודי, צילום: דוברות

משהו חדש מתחיל: הסיסמא מבחירות 2013 של מפלגת 'הבית היהודי' מעולם לא הייתה כל כך מדויקת. מחר (א') בבוקר צפויה הוועדה המסדרת לבחור יו"ר חדש למפלגה אחרי עזיבתם של בנט ושקד כשביום שני יתקיימו הבחירות המוקדמות לבחירת הרשימה. לפי מידע שהגיע ל'חדשות כיפה' שני המועמדים המרכזיים להנהגת הציונות הדתית הם; רב היישוב עפרה, הרב אבי גיסר וראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני. בראיון ראשון ל'חדשות כיפה' אומר ברודני כי רבני הציונות הדתית הם חלק בלתי נפרד מהבית היהודי וכי זו העת לאיחודים.

התבטאת בעבר על הנושא של תחבורה ציבורית בשבת. איך זה עומד בקנה אחד, אם תעמוד בראשות המפלגה?

"הציונות צריכה לעשות את השיקולים איך לחיות ביחד. חילונים ודתיים. רבני הציונות הדתית הם חלק בלתי נפרד מאיתנו וצריך לחשוב איך מוצאים פתרונות נכונים כאשר ברור לכולם שנושא השבת, הוא נושא מאוד חשוב בעיניו".

צריכה או לא צריכה להיות תחבורה ציבורית בשבת?

"לא צריכה להיות תחבורה ציבורית בשבת".

בראשות האיחוד הלאומי עומד בצלאל סמוטריץ', אתה רואה את עצמך חובר אליו?

"בעת הזאת, כולנו מבינים שהציונות הדתית צריכה להתאחד כמה שיותר וצריכה לעשות את מרב המאמצים כדי שהאיחוד הלאומי והבית היהודי ירוצו ביחד."

בעבר פורסמו התבטאויות שונות של ברודני בעניין נושא השבת. ברודני אמר כי ”צריך לאפשר לציבור החילוני כל מה שהוא צריך כולל בשישי ושבת. כשאדם פותח חנות בשבת, הוא צריך להיות כלכלי. הוא לא עושה את זה בגלל הפנים היפות או בגלל שהוא יגיד עשיתי מלחמה, לא עשיתי מלחמה. צריכים להיות גם ריאלים. אני בעד כל דבר שישאיר כאן (בגבעת שמואל) את הציבור החילוני. אני לא שולל את זה על הסף".

עוד נשאל ברודני, האם הוא התייעץ עם רבנים בנוגע לעמדה זו והשיב "עוד לא מצאתי רבנים עם מספיק פתיחות להבין ולדעת שעם ישראל קודם לתורת ישראל ולארץ ישראל. התפקיד של רבנים בעיניי הוא לקדש את עם ישראל, לחבר ולגשר. אני לא רואה רב שאבוא ואשאל אותו אם אני יכול לפתוח משהו בשבת והוא יתיר לי את זה".