כיכר אריאל תיקרא על שם הנרצח בפיגוע

השר כ"ץ הודיע ביום האזכרה לאיתמר בן גל, תושב הר ברכה שנרצח לפני שנה בצומת הכניסה לאריאל: "הכיכר בו נרצח תקרא על שמו". ראש המועצה דגן: "נהפוך את הר ברכה לעיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/19 17:08 יח בשבט התשעט

כיכר אריאל תיקרא על שם הנרצח בפיגוע
השר כ"ץ, יוסי דגן, אורן חזן ומשפחת בן-גל בטקס, צילום: רועי חדי

מאות בני אדם התכנסו היום (ה'), בכדי לציין את יום השנה להרצחו של איתמר בן גל הי"ד, שנרצח לפני שנה בדיוק בפיגוע דקירה בצומת אריאל שבשומרון. איתמר, תושב הר ברכה, הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים. 

בטקס השתתפו שר התחבורה ח"כ ישראל כ"ץ, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח"כ אורן חזן,  מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן, יו"ר הישוב הר ברכה יוני הישראלי, אריה לוי יו"ר הצלה ללא גבולות, אלמנתו מרים בן גל, בני משפחתו הוריו, ילדיו, אלמנתו מרים בן גל חברים ותושבים. 

במהלך הטקס נחנך גם מכשיר קורפולס - (מוניטור וא.ק.ג שיכול לסייע לצוות האמבולנס בישוב לתת מענה ראשוני במקרה הפרעות קצב) שנתרם ע"י משפחתו של בן גל בסיוע ארגון "הצלה ללא גבולות" בעלות של: 30,000 דולר, לזכרו של בן גל. המכשיר הושם באמבולנס הישוב הר ברכה בו התגורר. 

אביו של איתמר קרא פרקי משניות לזכרו ואמר קדיש.

כץ, דגן ומשפחת בן-גל עם המכשיר

כץ, דגן ומשפחת בן-גל עם המכשירצילום: רועי חדי

 

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר במקום: "בעצה אחת עם ראש מועצת שומרון, אנחנו התחייבנו, שביום השנה נכריז ונקרא לככר על שם הרב איתמר יוסף בן גל הי"ד, כאן הוא נרצח, על מנת שזכרו יבוא גם כאן לידי ביטוי. מורשתו באה לידי ביטוי בתלמידיו הנהדרים, הם העצים, שהעמיקו שורש צומחים ומצמיחים את עם ישראל לאורך הדורות. אנחנו נמצאים כאן במציאות שבה הבטחון הוא הדבר החשוב ביותר, ולצד הבטחון הכוח להצמיח את ההתיישבות. המטרה היא להגיע למליון מתיישבים ביהודה ושומרון, לאור המטרה כל שאר הדברים נובעים ממנה, הבניה, הפיתוח התשתיות, החינוך הבטחון. אנחנו מנציחים כאן את הרב, את דמותו, את דרכו המיוחדת, והנצחה היא חלק מהעוצמה של ההתיישבות ושל כל מדינת ישראל, אנחנו נמשיך מתוך ההנצחה הזו, לקדם את ההתיישבות כאן בתחום שאני ממונה עליו. מזה כ 10 שנים המטרה כרגע כפי שהיא  מוגדרת היא להשוות את התשתיות ביו"ש לנורמה הישראלית, אנחנו קבענו נורמה של כבישים, של רכבות ורכבות קלות, כל דבר שקשור למהפכה הגדולה שאנחנו עושים במדינת ישראל יהיה גם בשומרון. 

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: "עמדנו כאן לפני שנה, ביום הנורא מכל, וקרו שני דברים מאז, גם אנחנו התוועדנו יותר וגם כל עם ישראל, למשפחה היקרה והמדהימה הזו, משפחת בן גל יחד עם משפחת בדש, וכמובן מכל כולם מרים, האשה האמיצה והגיבורה הזו, שברגעים הכי קשים, שמה את עם ישראל בראש מעייניה, וצעקה עלינו ודרשה מכל הפוליטיקאים ומכל מי שהגיע לנחם שתנתן תשובה ציונית אמיתית, אנחנו מצדיעים לך, ומאחלים לך רק בשורות טובות ושתזכי לגדל את ילדייך כפי שאיתמר היה. 
הדבר השני, הישוב הר ברכה, שיחד עם מרים, נתן אמירה ברורה, כי לצערנו הטרור מלווה את עם ישראל מראשית ימי הציונות. בכל מקום ששמנו את המחרשה הם שמו את חומרי  הנפץ. ואנחנו לקחנו על עצמנו את המשימה: הגדלת הר ברכה כתשובה אמיתית ונכונה לדבר הנפשע הזה. הציבור שקורא לעצמו פלסטיני, שקידש את המוות ואת החידלון, אנחנו עם ישראל בגאווה גדולה מקדשים את החיים ואת הבניה בארץ ישראל. לצערנו הממשלה לא החזירה את המחסומים ולא נלחמת בקיני הטרור אבל כן יש התקדמות בנושא ההתיישבות. התב"ע לקידום הפיכת הר ברכה לעיר קודמה". 

ח"כ אורן חזן: "מה ההבדל בינינו לבין החיות בצד השני? אנחנו מונעים מאהבת האדם, בעוד הם מנסים לשבור אותנו. הם אורבים לנו בכל פינה כי הם רוצים לזרוק אותנו מכאן, והניצחון שלנו הוא בניין הארץ, אנחנו צריכים לבנות את ארץ ישראל וההתיישבות כמניעה ומאבק בטרור, כהגשמה של החלום שלנו וההבטחה שניתנה עוד לאברהם אבינו, ועד ימינו אנו".

אריה לוי, יו"ר ארגון 'הצלה ללא גבולות', אמר: "לאחר שציידנו מעל 300 מתנדבים באזור השומרון בציוד רפואי מתקדם, מבחינתנו הפיגוע הנורא הזה הביא אותנו להחלטה לשפר את המערך הרפואי בשומרון, ומכשיר הקורפולס, שהוא ציוד מתקדם מאוד שנמצא רק ביחידות טיפול נמרץ של מד"א, בזה שאנחנו שמים אותו בהר ברכה, זה נותן שדרוג מאוד גדול של המערך הרפואי של האזור. אנחנו שמחים להיות שותפים לשדרוג המערך הרפואי יחד עם מחלקת הרפואה באגף הביטחון של המועצה האזורית שומרון ומודים למשפחת בן גל שאפשרה לנו לקחת חלק באירוע החשוב הזה"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן