בכירים בבית היהודי ל'כיפה': המהלך הבא של הבית היהודי-בלי פרימריז. עם בחירות

לאחר התבוסה במרכז הבית היהודי, שוקלים בהנהלת המפלגה את הצעדים הבאים. בכירים במפלגה: "יש הבדל בין הרצון לבין המציאות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 18/01/19 10:37 יב בשבט התשעט

בכירים בבית היהודי ל'כיפה': המהלך הבא של הבית היהודי-בלי פרימריז. עם בחירות
ח"כ בן דהן, המנכ"ל ניר אורבך וח"כ יוגב שוקלים את הצעדים הבאים, צילום: Yehuda Haim/Flash9

ביום שאחרי התבוסה למנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, כאשר חברי המרכז דחו את הצעתו לכונן וועדה מסדרת, שוקלים בהנהלת המפלגה את הצעדים הבאים אך נראה שפריימריז אינם על הפרק. בכירים בבית היהודי אמרו ל'כיפה' כי "יש הבדל בין הרצון לבין המציאות". 

התחושות בהנהלת הבית היהודי לא פשוטות, על אף שהיו חסרים בסך הכל שבעה קולות כדי שההצעה תעבור, תחושת הכישלון בהחלט צורמת. הצעת המנכ"ל היתה צריכה לקבל את אמונם של לפחות 65% מחברי המרכז, אך קיבלה רק 61% אחוזים. למרות הפער הקטן יחסית, חברי המרכז אמרו את דברם והביעו חוסר אמון בוועדה המסדרת ובהצעת המנכ"ל. 

למרות החלטת המרכז, בשל בעיות כספיות של המפלגה ולוח הזמנים הצפוף, לא התקיימו הפריימריז המסורתיים, בהם 30,000 מתפקדי המפלגה יצביעו עבור יושב ראש חדש לתנועה. האפשרות המרכזית שעומדת על הפרק היא להביא מספר מועמדים לתפקיד להצבעה של חברי המרכז. המשמעות היא שוועדה מסדרת תגבש רשימה של מספר מועמדים הראויים לתפקיד יושב הראש. שמות המועמדים יגיעו להצבעה נוספת מול חברי המרכז, שיכריעו מי יהיה יושב ראש המפלגה. 

אמש (ה') לפני ספירת הקולות, המנכ"ל אורבך עוד היה אופטימי, והאמין שחברי המרכז יעבירו את ההחלטה. 

ממפלגת הבית היהודי נמסר: "בתחילת שבוע הבא תתכנס הנהלת המפלגה ביחד עם חברי הכנסת, לדון בהמשך הצעדים של המפלגה".  

ארז צדוק המתמודד על תפקיד יו"ר הבית היהודי, ברך על דחיית הצעת המנכ"ל: "האירועים מאז כינוס המרכז הקודם ואי הסדרים שליוו אותו ואת המרכז הנוכחי, הביאו לכך שחברי המרכז היו אדישים למצב כאשר רק שליש מחברי המרכז הגיעו לכינוס כ"כ משמעותי. ההנהגה צריכה להבין שחברי המרכז דורשים שקיפות ותהליך דמוקרטי הוגן בבחירת נציגיהם לכנסת"