"מתחננים לראות את הבן שלנו. הוא לא עשה דבר"

בחודש האחרון מתנהלת בשב"כ חקירה בחשד לביצוע עבירות של טרור יהודי בשומרון. שלושה נערים נעצרו ונמנע מהם לראות את משפחתם או את עורכי דינם. אב אחד הנערים: "בננו נלקח מתוך הכיתה לעני בני כיתתו. אנו חוששים מעיוניים בחקירות השב"כ"

חדשות כיפה גלעד כהן 31/12/18 12:19 כג בטבת התשעט

"מתחננים לראות את הבן שלנו. הוא לא עשה דבר"
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

צו איסור פרסום גורף הוטל על פרשה ביטחונית בנוגע לחקירה שמתנהלת בחודש האחרון בשב"כ ובמפלג לפשיעה לאומנית במחוז ש"י. שלושה נערים נעצרו בחשד לביצוע עבירות טרור יהודי. עורכי דינם, ביניהם עו"ד איתמר בן גביר טוענים כי לא מאפשרים לנערים להיפגש עם איתם ועם בני משפחותיהם.

אביו של אחד הנערים העצורים מפרסם היום (ב') מכתב בו הוא אומר כי בנו הוא "נער נורמטיבי שמבלה את רוב יומו בתפילה ובלימוד תורה" וכי הם חוששים שבחקירות השב"כ, בנם יעבור עיוני בגוף ובנפש. עוד אומר האבא כי במשפחה מתחננים לפגוש שבנם יזכה לפגישה עם עורך דין וגם לפגישה עם בני משפחתו.

מכתב אביו של אחד הנערים

מכתבו של אבא של אחד הנעריםצילום: הותר לשימוש

רב הישוב כוכב השחר הרב אוהד קרקובר התייחס גם הוא למעצר של השלושה ושיגר מכתב לראשי הציבור. במכתב כתב הרב קרקובר כי "שוב נרמסות זכויות חשודים ביהודה ושומרון, שוב מושמים קטינים בבידוד על מנת לשבור אותם ולהוציא מהם הודאות באלימות. לצערנו מתברר שיש  בין רשויות המדינה החושבות שיש אזרחים שחלים עליהם חוקי המדינה ויש שלא. יש כאלו שיש להם זכויות אדם ויש שלא."

הרב קרקובר אמר כי הוא מצפה מראשי הציבור לא לשתוק. "המחיר של ההתנהגות הברוטלית של רשויות החוק היא שבירה מנטלית של נערים, שבסופה של החקירה מתברר שרובם חפים מכל פשע - אסור לתת לזה לקרות. אנחנו מברכים על בירור האמת,  אבל היא חייבת להיות בגבולות ההגינות, החוק  והצדק." חתם הרב קרקובר את מכתבו.

מארגון 'תג מאיר' נמסר:"תג מאיר מחזק את כוחות הביטחון בפעילותם שמטרתה להביא לדין את האחראים לפרשת טרור יהודי, בין השאר בביצוע מעצרים כפי שפורסם מוקדם יותר היום. 'תג מאיר' דוחה מכל וכל את הניסיון האוטומטי של ארגון 'חוננו' ועורכי הדין של העצורים להכתים את פעילות כוחות הביטחון בטענה כי אלו מפעילים " דרכים אלימות ובלתי קבילות לחלץ הודאות מנערים צעירים". 'תג מאיר' מזכיר כי שניים מהנאשמים בשרפתו למוות של מוחמד אבו חדיר היו קטינים בעת ביצוע המעשה. עובדה זו איננה מקטינה כהוא זה את הצורך להגיע לחקר האמת בפרשות נוראיות מסוג זה"