רוצים איחוד? אלה התנאים של אריאל וסמוטריץ לבנט

חברי מרכז המפלגה החליטו להמשיך בניהול המשא ומתן עם הבית היהודי, אך ציינו את ארבעת העקרונות שיהוו תנאי לכך והדגישו כי לא ירוצו עם בנט בכל מחיר

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/11/18 07:13 יח בכסלו התשעט

רוצים איחוד? אלה התנאים של אריאל וסמוטריץ לבנט
האיחוד הלאומי, צילום: אור אלכסנברג

מעבר להצהרות בכירי המפלגה בחלק שהיה פתוח לכלי התקשורת, סימנו אמש (ראשון) חברי מרכז האיחוד הלאומי, שהתכנסו במלון לאונרדו בירושלים, את העקרונות שיהוו תנאי להמשך החיבור עם הבית היהודי.

לצד חברי מרכז שסברו כי יש לבחור לקראת הבחירות בדרך עצמאית, מרבית הנוכחים קראו להמשך קיום המשא ומתן עם נפתלי בנט, אך לא לחיבור "בכל מחיר".

בנט ושקד

יסכימו לתנאים? בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

באיחוד הלאומי הדגישו כי הם מעוניינים לשמור על זהות המפלגה ועצמאותה, לכן הוחלט על ארבע דרישות שיוצבו בפני הבית היהודי. הנושא הראשון היה שיבוץ חברי המפלגה ברשימה המשותפת ביחס של 1/3, מה שבועל מעלה את הדרישה לשלושה שריונים בעשירייה הראשונה.

הנושא השני היה חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה, כמו לדוגמה במתווה הכותל, שם התגלעו חילוקי דעות בין עמדות שתי המפלגות. שני הנושאים האחרונים היו צירוף יו"ר המפלגה להנהלת ראשי הקואליציה, ושיתוף פעולה מלא בקמפיין הבחירות של הסיעה המשותפת.

בנוסף לכך, הסמיכו חברי המרכז את אנשי  צוות המשא ומתן של המפלגה שיכלול את יו"ר התנועה השר אורי אריאל, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מזכ"ל המפלגה אופיר סופר וחבר ההנהלה נתן נתנזון(נוס), לניהול מו"מ מואץ להסכם עם הבית היהודי שיובא לאישור המרכז בהקדם.