ליברמן מגבה את נתניהו: "למצות עוד ניסיון לפינוי מרצון"

ראש הממשלה ושר הביטחון בהתבטאות ראשונות, לאחר שהוחלט בקבינט כי פינוי הכפר חאן אל אחמר ידחה בכדי להגיע להסכמה עם התושבים. נתניהו:"צריך לקיים מהלכי היערכות חיוניים בזירה הבינלאומית בטרם הפינוי"

חדשות כיפה מירב כהן 21/10/18 20:23 יב בחשון התשעט

ליברמן מגבה את נתניהו: "למצות עוד ניסיון לפינוי מרצון"
השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

 שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התבטא בנושא פינוי חאן אל אחמר, בכנס 'מכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים', הערב (א') במרכז מורשת בגין בירושלים. 

"ברגע שהקבינט אישר את פינוי חאן אל אחמר, התהליך הוא בלתי הפיך. אבל, יש עוד כמה נדבכים. אם ראש הממשלה והיועץ המשפטי שבאו ואמרו 'בואו תנסו למצות עוד פעם אחת ניסיון למשא ומתן, פינוי מרצון, זה חשוב מבחינה משפטית. עוד ניסיון למצות משא ומתן', אני לא רואה בזה שום בעיה. ואני גם חושב שהחזית האחידה והאחדות היא חשובה מאוד".

הכפר הבדואי הלא חוקי, חאן אל אחמר,שוכן בפאתי גוש אדומים. לאחר אין ספור דיונים וערעורים החליט בית המשפט העליון שהכפר איננו חוקי על תושביו להתפנות. אולם, תושבי הכפר אינם ששים להקשיב לצו בית המשפט, ולכן החלו הכנות לפינוי המתיישבים בכוח. לאחר בקשה מהאיחוד האירופי, ביקש ראש הממשלה משרי הקבינט לדחות את פינוי הכפר ולראות אם אפשר להגיע בכל זאת לפינוי מרצון של התושבים.  

ראש הממשלה הגיב גם הוא על הדחייה של פינוי הכפר: "חאן אל אחמר יפונה, עם או בלי הסכמה. זה לא ייקח הרבה שבועות, זה יהיה הרבה יותר קצר, נעשה כמה מהלכי היערכות חיוניים בזירה הבינלאומית, ניתן הזדמנות אחרונה לפינוי בהסכמה, אבל בכל מקרה, חאן אל אחמר יפונה. אני לא מדבר על פינוי קוסמטי, אלא על פינוי של ממש,.

שר הביטחון הוסיף עקיצה לעבר נפתלי בנט, שהתנגד לדחייה בישיבת הקבינט: "אני חושב שלא צריך להיות כל הזמן לעומתי לראש הממשלה. ברגע שהצגת את העמדה העקרונית, בסופו של דבר ראש הממשלה והקבינט מאשרים את זה. צריך גם לפעמים להתגמש, לא צריך להפוך כל דבר למאבק פנימי, למאבק בתוך המחנה ולהרוויח עוד כמה קולות. לכן, אני חושב שההחלטה הייתה נכונה לאור בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה לנסות למצות עוד ניסיון לפינוי מרצון. אבל, ברגע שהקבינט קבע שחאן אל אחמר יפונה זה הליך שהוא בלתי הפיך".

השר ליברמן הסביר: "הפלישה לחאן אל אחמר החלה בשנת '74, היה שם אוהל אחד. ב'76 היו כבר חמישה אוהלים. שנתיים לפני שעליתי ארצה ב-78'. זה הלך וגדל והיום יש שם כ-150 נפשות. השאלה היא למה לא התעסקו בזה עד שנכנסתי למשרד הביטחון, אף אחד לא התעסק בזה. כולל אלה שצועקים היום ומדברים. עד שלשום לא היה להם מושג שיש שם תהליך. מאז כניסתי לתפקיד שר הביטחון התחלתי לטפל בנושא הזה ועברנו בג"צים ויועצים משפטיים. שלשום זה כבר עלה לביצוע, ביקשו לדחות ומאז זה עלה לכותרות. עד שלשום אף פוליטיקאי ישראלי לא העלה את זה, לא ידע ולא הפך את זה לדגל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן