אכזבה לדייטש: ראשי המפלגות החרדיות תומכים במשה ליאון

ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, חתמו על תמיכה במשה ליאון ולא במועמד החרדי דייטש. עמית סגל מדווח כי על פי הסיכום, ליאון צריך לגייס 30000 קולות לא חרדים, אחרת יתמכו באלקין. דייטש: "מחר נדון בעניין המירוץ לראשות העיר"

חדשות כיפה מירב כהן 19/09/18 21:12 י בתשרי התשעט

אכזבה לדייטש: ראשי המפלגות החרדיות תומכים במשה ליאון
המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הפתעה: המועמד החרדי ראשות עיריית ירושלים, יוסי דייטש, לא קיבל את קולות החרדים. ראשי ש"ס ויהדות התורה הולכים עם משה ליאון. כך על פי הדיווח של עמית סגל. 

החלטתם של ראשי סיעות החרדים ורמת למאבק בין המועמדים זאב אלקין לעופר ברקוביץ מתחמם, בעוד דייטש נופל מהמירוץ. ההחלטה לתמוך בליאון מפתיעה במיוחד היות ודייטש הוא המועמד החרדי היחידי.

עוד מדווח סגל, כי ראשי סיעות החרדים עדכנו את זאב אלקין שתמיכתם בליאון לא מוחלטת והם עלולים לשנות את דעתם. משה ליאון צריך להוכיח לחרדים כי הוא מסוגל לגייס 30000 קולות לא חרדים עד ראש חודש חשוון 

ממטה דייטש מחשבים מסלול מחדש: ״בזירה המונציפאלית היו בחודשיים האחרונים ירידות ועליות. מחר (ה') בבוקר יתכנסו ראשי אגודת ישראל לדון בעניין המירוץ לראשות העיר ירושלים״

עופר ברקוביץ מיהר להגיב לידיעה המרעישה: "אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא פשוט לא תהיה. ליאון קיבל את התמיכה של שס ודגל התורה, ואלקין במרדף נואש אחר המפלגות החרדיות והעסקנים החרדים, אבל הציבור הירושלמי איתי". עוד הוסיף ברקוביץ: "בעוד ליאון ואלקין מזניחים את הציבור הציוני, הדתי לאומי והחרדים העובדים והלא מיוצגים, ירושלים בראשותי תפעל בשותפות, לטובת כולם כולל כולם, זה לצד זה ולא זה על חשבון זה. לפני החג הודיע יוסי חביליו, שהוא פורש ומעביר את תמיכתו לעופר ברקוביץ'.ברקוביץ' קרא לאלקין ולרחל עזריה להצטרף אליו גם הם.