נציגות אש"ף בוושינגטון תיסגר

מחלקת המדינה בוושינגטון הודיעה על סגירת הנציגות של אש"ף בבירת ארצות הברית. בהודעת ארצות הברית נכתב כי ההנהגה הפלסטינית לא קידמה צעדים לחידוש המשא ומתן עם ישראל וגינתה את תוכנית השלום האמריקנית עוד בטרם הוצגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/18 20:09 ב בתשרי התשעט

נציגות אש"ף בוושינגטון תיסגר
צילום: פלאש 90

ארצות הברית הודיעה הערב (יום ב') על סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון. זאת בעקבות התנגדות הפלסטינים לבוא לשולחן המשא ומתן וניסיונם לגרום לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג לפתוח בהליכים נגד ישראל.

ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי נעשו מאמצים משמעותיים לכינון שלום יציב בין ישראל לפלסטינים, חרף זאת ההנהגה הפלסטינית לא קידמה צעדים לחידוש המשא ומתן עם ישראל וגינתה את תוכנית השלום האמריקנית עוד בטרם הוצגה.

טראמפ ואבו מאזן. אין עסקה?

טראמפ ואבו מאזן. צילום: פלאש 90. STR

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ברך על ההחלטה האמריקאית ואמר "ארה"ב קיבלה את ההחלטה הנכונה באשר לנציגות אש"ף בוושינגטון. ישראל תומכת בפעולות האמריקניות שנועדו להבהיר לפלסטינים שהסירוב למו"מ והנסיונות לתקוף את ישראל בפורומים בינ"ל לא יקדמו את השלום".

עוד נמסר ממחלקת המדינה האמריקאית כי ההחלטה התקבלה ברקע מאמציהם החוזרים ונשנים של הפלסטינים להביא לחקירת ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

לפי טיוטת נאום של ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ, שנראתה על ידי סוכנות הידיעות "רויטרס" ופורסמה הבוקר, הוא יאמר כי "ארצות הברית תמיד תעמוד לצד ידידתה ובעלת בריתה, ישראל".

הפלסטינים, שאישרו כי אכן הנציגות תיסגר עוד לפני ההכרזה הרשמית, זעמו על ההחלטה. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר מוקדם יותר היום: "ננקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על זכויותיהם של אזרחינו החיים בארה"ב ולאפשר להם גישה לשירותים הקונסולריים שלהם". לדבריו, "הסלמה מסוכנת זו מראה כי ארה"ב מוכנה לפרק את המערכת הבינלאומית כדי להגן על פשעי ישראל ועל התקפותיה נגד האדמה הפלסטינית ונגד העם הפלסטיני ונגד השלום והביטחון בשאר חלקי האזור".