היעד הבא של ארגון חותם

בארגון 'חותם' לא עוצרים. אחרי שיצאו השבוע בקמפיין חריף נגד ארגונים בציונות הדתית המקבלים מימון מ'הקרן החדשה לישראל', עוברים בחותם ליעד הבא - הגנה על הגרעינים התורניים

חדשות כיפה יהונתן קליין 22/08/18 12:39 יא באלול התשעח

היעד הבא של ארגון חותם
שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה, צילום: באדיבות המצולם

ארגון 'חותם' שיצא בתחילת השבוע בקמפיין נגד ארגונים בציונות הדתית המקבלים מימון מהקרן החדשה לישראל, בהם קולך, מבוי סתום ונאמני תורה ועבודה, ממשיך באותה מגמה ומתקדם ליעד פרסונלי חדש - שמואל שטח, מנכ"ל נאמני תורה ועבודה ו'מלחמתו', לטענת חותם, בגרעינים התורניים של הציונות הדתית.

ב'חותם' חושפים סרטון, המתפרסם לראשונה ב'כיפה', בו נראה שמואל שטח בדיון בוועדת השקיפות של הכנסת לפני כשנתיים, שם הוא מסביר כיצד מתנהלים הגרעינים התורניים בערים ובערי הפיתוח ואת הבעיות המתלוות אליהם. בין השאר אומר שטח בסרטון: "הבעיה המרכזית היא בגרעינים בעלי תפיסה דתית מסוימת, המקדמת בעיקר את ציבור אורי אריאל". עוד אומר שטח: "לפעמים ראש עיר מתקשר אלינו ואומר "איך מעיפים את הגרעין התורני מפה"?

בהמשך מספר שטח על פניות רבות המתקבלות ב'נאמני תורה ועבודה' לגבי התנהלות בעייתית בגרעינים התורניים. ב'חותם' אומרים כי למעשה מדובר ב'מלשינון' נגד הגרעינים התורניים, בו מתקבלות תלונות המטופלות על ידי הארגון.

צפו בסרטון שהפיץ 'חותם':

בחותם אמרו: "העובדות מדברות בעד עצמן. סרטון זה הוא עוד אחד מן החומרים שברשותנו, המראים כיצד נאמני תורה ועבודה ממשיכים לפגוע בכל הכוח בגרעינים התורניים ובציבור הדתי לאומי ככלל". עוד הוסיפו בחותם: "הגיע הזמן שהציבור יבין כי יש מי שמקבלים מימון מהקרן החדשה, בשל הבנת הקרן כי הם שותפים למגמה להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה."

מנכ"ל נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח, הגיב לדברים ואמר: "מפעל הגרעינים התורניים הינו מבורך וחשוב. על מנת שישאר כזה, מן הראוי לחדד מטרות, דרכי פעולה ומגבלות.
אי יצירת שיח בנושא תביא לנזק חברתי, דתי וציבורי עבור אוכלוסיות הציונות הדתית הקיימות במקום, ועלולה לפגוע במרקם היחסים העדין הקיים בערים. אנו שמחים להוביל את הדיון הציבורי בנושא וקוראים לראשי הגרעינים ולמנהיגי החברה הדתית להצטרף אלינו לתהליכי חשיבה עניינים אלו."