הציונות הדתית בשירות הקרן החדשה?

ארגון 'חותם' יוצא למאבק בארגונים, עמותות ואישים בציונות הדתית המקבלים תמיכה על ידי הקרן החדשה לישראל. "הארגונים הללו מכשירים את השרץ ושותפים להכרזת מלחמה נגד היהדות". הרב שי פירון, ששמו מוזכר במסמך: "עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/18 17:35 ח באלול התשעח

הציונות הדתית בשירות הקרן החדשה?
מתוך הסרטון של חותם, צילום: צילום מסך

ארגון 'חותם', המזוהה עם האגף החרד"לי בציונות הדתית, יוצא למאבק נגד ארגוני הציונות הדתית אשר זוכים למימון הקרן החדשה לישראל. לטענת חותם, ארגונים המגדירים את עצמם כחלק מהציונות הדתית, כדוגמת נאמני תורה ועבודה, קולך, מרכז יעקב הרצוג וכן אישים כמו שר החינוך לשעבר הרב שי פירון ורב בני לאו, קיבלו, במישרין או בעקיפין, סיוע ארגוני ומימון רחב היקף מהקרן החדשה. בחותם אומרים כי ארגונים ואישים אלו פועלים במטרה להחדיר מסרים 'אולטרה ליברלים' בתוככי הציבור הדתי-לאומי, כאשר מטרת העל של הגוף הממן אותם (הקרן החדשה, י.ק.) היא הפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה ומחיקת הצביון היהודי של המדינה. 

הארגון מפרסם סרטון מפורט ולצידו חוברת בת עשרות עמודים, בהם מוצגות השיטות בעזרתן, לטענת 'חותם', תומכת הקרן החדשה בארגונים אלו. ב'חותם' נוקבים בשמות של בכירים בארגונים ובשמות נוספים, ומפרטים סכומים מדויקים אשר לטענתם הועברו על ידי הקרן החדשה לארגונים אלו, כל זאת על מנת לקדם את מטרות 'הקרן החדשה לישראל' ולשנות עמדות בקרב הציבור הדתי לאומי.

בין הארגונים אותם מפרטים ב'חותם' כנתמכים בקרן החדשה ניתן למצוא, לדוגמא, את 'נאמני תורה ועבודה' שלטענת חותם קיבלה סכום של 788,694$ מהקרן החדשה, וכן את ארגון 'קולך' שקיבל על פי הדו"ח 1,222,749$ ואחרים.

מנכ"ל ארגון חותם, עמיטל בראלי, אמר היום: "אומרים די להלבנת הקרן בתוך הציונות הדתית. היום הציבור יודע שמדובר בארגונים שמקדמים את המטרה הראשית של הקרן החדשה: הכרזת מלחמה נגד היהדות של המדינה. ארגונים בתוכינו שנלחמים בגרעינים התורניים, שחוברים לרפורמים ולישראל חופשית, לא יכולים ליהנות מחסינות ולהגדיר את עצמם כחלק מהציבור הדתי לאומי. או שהם אתנו או שהם נגדינו. הגיע הזמן להתנתק מארגוני הקרן אחת ולתמיד, הארגונים האלה מכשירים את השרץ שנקרא הקרן החדשה לישראל."


להורדת הקובץ

עוד טוענים בחותם: "הציבור הדתי לאומי לא מודע לכך שגופים אלו פועלים בתוכנו לקדם אג'נדות זרות, מתייחסים אליהם בתמימות ומזהים אותם כציונות דתית קלסית. לכן לא מופעלים חסמים ביקורתיים מפניהם ומשום כך חשוב לחשוף את פניהם. ארגוני הקרן שבציונות הדתית וארגוני הקרן שתומכים בדה-לגיטימציה לצה"ל וכדומה, מקדמים את אותה אג'נדה שהיא מטרת העל של הקרן: הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה."

תגובות:

תהלה פרידמן, יו"ר עמיתה בתנועת נאמני תורה ועבודה, מסרה: "ויכוח ואי הסכמות הם דברים לגיטימיים בדמוקרטיה. מה שלא לגיטימי זה שקרים ודיבה. אין כל קשר בין הדמות המוצגת בסרטון לבין תהלה פרידמן".

מנכ"לית ארגון 'מבוי סתום' בתיה כהנא-דרור מסרה בתגובה: "במקום לעסוק בבעיותיה של הציונות הדתית באופן אמיתי, לאור נתוני החילון, החלשות תפיסות אידיאולוגיות וההקצנה, בחר ארגון "חותם" להסיט את הדיון לגורם חיצוני קל לניגוח, כמו הקרן החדשה וארגונים דתיים ליברליים.
ובכך להרוג את השליח..
ללא ספק "הפוסל במומו פוסל"..מי שחרד  מהתמודדות עם מגוון דעות ודוגל בדוגמטיות מחשבתית הוא שיביא לשקיעתה של הציונות הדתית, ולא ארגונים אזרחיים המתמודדים בשטח עם הבעיות בחברה הישראלית.

כמו כן, אני לא פוסלת תביעת דיבה..."

מייסדת 'קולך', חנה קהת מסרה בתגובה:

1. חותם הוא ארגון בלתי שקוף בעליל, הם מחביאים את מקורותיהם, תקציביהם, מקבלי המשכורת, בניגוד לארגונים שקופים וישרים.
2. הלואי וקולך היה זוכה לתקציב שכזה מהקרן, רוב הסכום אלו העברות, שהקרן שמשה בנדיבותה צינור לתרומות מקרנות שונות בארה''ב. כי לקולך אין משרד בחו''ל. הקרן עושה דברים חשובים וטובים וסיוע למען קידום נשים זה מצווה גדולה.
3. זה מסע של השמצות חסר תוכן. שמזלזל בחברי וחברות הציונות הדתית, כאילו הם מטומטמים ומטומטמות, הניתנים ל''עיצוב'' מחדש. מסר שטחי כ''כ.
חבל שבמקום להאבק על תיקון המצב הקשה בממסד הדתי, שהביא למימדים מפלצתיים את תופעת סרבנות הגט והעגינות, וגורם לאומללות של אלפי נשים,  בחר הארגון להשקיע את מיטב כספו במסע של דמוניזציה נגד מי שמנסות למנוע את העוולות הנוראיות האלה.
4. חותם בחרו להשחיר פנים באלול חודש התשובה, כל יהודי/ה חש בצרימה."

הרב בני לאו מסר בתגובה: "כואב לראות ארגון שמשקיע אנרגיה להשחיר ולקבול על מה שנראה בעיניו כרע במקום לאמץ את משנת הרב הדורשת מאיתנו להתאמץ ולהוסיף מעצמנו ומתוכנו אור וטוב.
אני מכיר חלק מתומכי הקרן, אנשים אוהבי מדינה וחרדים לקיומה, על פי השקפתם. עם מקצת מעמדותיהם אני מזדהה, עם אחרות מאד לא. מעולם לא נתמכתי על ידי הקרן, לא בעבודתי הקהילתית ולא במיזם 929. איני מסתיר את עמדותי ואם הקרן בוחרת לפרסם חלקים מהם איני מונע זאת מהם כמו שאיני מגביל מאף אדם או ארגון אחר.
אני מלא תפילה ותקוה שימי אלול לא יושחתו על מאבקי הכפשות אלא ימלאו בחיפוש נקודות של עוצמה והארה בכל אחד ובכל מקום."

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון בתגובה: "עברות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר".

מהקרן החדשה לישראל נמסר בתגובה לדברים: "הקרן החדשה לישראל שמחה בשיתוף הפעולה שלה עם כל חלקי החברה הישראלית, ובהם גם ארגונים ליברליים מהציונות הדתית שמהווים מנוע חשוב לחיזוקה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. הקרן החדשה לישראל מחזקת את ידי הארגונים המותקפים במערכה נגד הקולות הקיצוניים ביותר.  הסרטון הנחות והפרסונלי של ארגון חותם מצטרף למסע הרדיפה שמנהלים ארגונים כמו אם תרצו נגד כל קול ליברלי ודמוקרטי."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן