קמפיין חדש: הקרן החדשה עושה "חיסול ממוקד" לציונות הדתית

בחוברת מיוחדת שהפיק ארגון 'חותם', קובצו מלחמות הקרן החדשה לישראל, והגופים הממומנים על ידיה, בבכירי הבית היהודי, הגרעינים התורניים, רבני ישראל ומכינת 'עלי, "שמה לעצמה למטרה לחסל את עמודי התווך של הציונות הדתית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/07/18 10:06 יז באב התשעח

קמפיין חדש: הקרן החדשה עושה "חיסול ממוקד" לציונות הדתית
קמפיין חותם נגד הקרן החדשה לישראל, צילום: חותם

ארגון 'חותם' החליט להסיר את הכפפות ולתקוף, בקמפיין חדש שפורסם היום (ראשון), את הקרן החדשה לישראל בטענה שהיא מנסה למוטט את הציונות הדתית על ידי "חיסול ממוקד".

בחוברת בת עשרות עמודים שהוציאו בארגון פורטו במספר פרקים המאבקים השונים של הקרן, וגופים נוספים שזכו למימונה, במפעלים שונים של הציונות הדתית לרבות רבנים, מכינת עלי, ובכירי הבית היהודי.

באחד הפרקים לדוגמא,  פירטו מחברי המסמך על מאבקה של תנועת 'ישראל חופשית' בגרעינים התורניים, על עתירת התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית לבג"ץ נגד הקמת המנהלת לזהות יהודית במשרד החינוך, וכן על מלחמתו של 'הפורום החילוני' במכינת עלי ובעומדים בראשה

"בתחילת שנת 2018", נכתב בחוברת, "הופיעו כמה כתבות נגד מוסדות 'בני דוד' שעוררו רעש תקשורתי וציבורי גדול. בכתבות הופיעו ציטוטים של כמה רבנים מ'בני דוד', שבאמצעותם ביקשו בכתבות להכפיש את הרבנים ולהציג אותם ואת מוסדות 'בני דוד' בכלל כבעלי תפיסות עולם חשוכות ומגונות. עד מהרה התברר כי ישנו מקור אחד שמוביל את מסע ההכפשה כולו: עו"ד יאיר נהוראי, היועץ המשפטי של 'הפורום החילוני'".

חיסול ממוקד לרבנים? קמפיין חותם

חיסול ממוקד לרבנים? קמפיין חותםצילום: חותם

במקום נטען כי חבר 'הפורום החילוני' השווה את חבר הבית היהודי, ח"כ סמוטריץ', לנאצים. לדבריהם, "מפעיל עמוד הפייסבוק של ’הפורום החילוני‘ ואיש צוות התקשורת של הארגון, העלה פוסט בוטה במיוחד נגד ח“כ בצלאל סמוטריץ‘. לביקורת התלוותה תמונתו של שר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס. כשנשאל מדוע הוא משווה את סמוטריץ‘ לנאצים השיב כהן בשאלה: ”אם אין משרפות אז לא ניתן להשוות ולהבחין בקווי דמיון בתוכניות לשנות ה־30".

ב'חותם' גם כתבו על מקצת התרומות של הקרן החדשה לישראל לגופים שונים ,שלטענתם ניהלו את המאבקים בציונות הדתית ברוחה ובשליחותה, כמו התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות, ארגון מולד, ישראל חופשית, הפורום החילוני ועוד.

בארגון שהשיק היום את הקמפיין אמרו כי "הקרן החדשה שמה לעצמה למטרה לחסל את עמודי התווך של הציונות הדתית ויש לשים לכך סוף אחת ולתמיד. הגיע הזמן שנתעורר ונציג את האמת ואת מכלול הפעילות של הקרן נגד הציבור הדתי לאומי, צריך להיזהר שהקרן החדשה וארגוניה השונים לא יהרסו את העשייה המבורכת במשך השנים של מוסדות הציונות הדתית.".


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן