הדמות השנתית של החמ"ד: הרב יצחק נסים

יו"ר מינהל החינוך הדתי, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, הודיע כי דמות השנה בחמ"ד בשנת הלימודים הבאה יהיה הרב הראשי השני למדינת ישראל: "

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/06/19 16:24 כח באייר התשעט

הדמות השנתית של החמ"ד: הרב יצחק נסים
הרב יצחק נסים, צילום: משה פרידן, לע"מ

בהמשך למסורת שהנחיל ד"ר יהודה קיל ז"ל, ראש מינהל החמ"ד, מיד בתום מלחמת ששת הימים, של עליה לרגל של מנהיגי החינוך הדתי בירושלים, ביום ירושלים, התקיים היום (א') כינוס של הנהגת החמ"ד בעיר הבירה.

באותה הזדמנות הכריז יו"ר מינהל החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, כי הדמות השנתית של החמ"ד לשנת הלימודים הבאה, תש"פ, יהיה הרב יצחק נסים זצ"ל, שהיה הראשון לציון והרב הראשי השני של מדינת ישראל, שכיהן בתפקיד במשך 17 שנה. בנוסף, הרב נסים היה מהאזרחים הראשונים שהגיעו להר הבית ולכותל המערבי, וברך שם 'שהחיינו', בשם ומלכות. בנוסף, קבע עם מועצת הרבנות הראשית לומר הלל בברכה ביום ירושלים.

מאז שנת תשע"ד קובע מינהל החמ"ד, מדי שנה, דמות תורנית המלווה את שנת הלימודים בחינוך הדתי. השנה דמויות החמ"ד הם הרב והרבנית נריה, ולפני כן היו הרב מאיר יהודה גץ, הרב והרבנית קפאח ועוד.

הרב נסים הוא אביו של השר לשעבר משה נסים, שכיהן כשר המשפטים, שר האוצר ושר התמ"ת בממשלות ישראל, ולאחרונה עמד בראש 'ועדת נסים', שהגישה דו"ח בנושא הגיור בישראל. משה נסים סיפר באירוע על אביו והודה למינהל החמ"ד על הבחירה בו כדמות השנתית של החמ"ד.