געגועים לסוכות הענק: הסוכה של בית הילד

הקורונה שיבשה לכולם את התכניות, זה הזמן לקצת נוסטלגיה. הילדים והצוות מבית הילד אמונה צבע מתרפקים על זכרונות מהסוכה הגדולה שכולה שמחה. בתפריט: סוכת ענק, אירועים לילדים מרחבי העולם ויעקב שוואקי אחד

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 07/10/20 22:17 יט בתשרי התשפא

געגועים לסוכות הענק: הסוכה של בית הילד
צילום: בית הילד אמונה צבע

חול המועד סוכות הוא חג משפחתי מצד אחד אך גם חג של אושפיזין ואורחים. ישראל ידוע כמדינה המערבית עם כמות ילדים גדולה במיוחד, אך גם ביניהם קיימות משפחות גדולות מהרגיל. לבית הילד אמונה קיימים חמישה בתי ילד ברחבי הארץ, המשמשים ילדים רבים שלא יכולים לחיות בבית לידתם מסיבות שונות. אחד הסניפים של אמונה נמצא בנתניה והוא כולל כמאתיים ילדים ואנשי צוות שהפכו למשפחה אחת גדולה.

צילום: בית הילד אמונה צבע

כמידי שנה נערכים בהתרגשות בבית הילד לקראת החג, ושם בונים את הסוכה הגדולה ביותר במזרח התיכון. הסוכה יכולה להכיל 500 מקומות ישיבה, ומדי שנה נחגגים בסוכה אירועים רבים. את הסוכה בונים הילדים עצמם ואחראים גם על שיפוצה, מדובר במראה משובב לב. כמידי שנה מתקיימים במקום אירועים בינלאומיים. משפחות יהודיות רבות מרחבי העולם הרוצים לחגוג אירוע משפחתי גדול, תחת סוכה אחת.  כל אירוע מכיל 500 איש, ובכל יום כמעט מתקיים אירוע שכזה כך שהחלופה של האורחים יכולה להגיע בקלות לאלפים מידי שנה.

צילום: בית הילד אמונה צבע

אחד האירועים הזכורים ביותר לילדי המקום, הוא משנה שעברה אז נערכה חגיגת בת מצווה לתאומות מלוס אנג'לס. החגיגה נערכה גם לבנות המצווה של בית הילד שהגיעו לעול מצוות גם במהלך חג הסוכות. באירוע השתתפו אמנים רבים כשהמוכר מכולם הוא ענק הזמר החסידי - יעקב שוואקי. לפי יהודה כהן, מנהל בית הילד בנתניה, זו אינה הופעה ראשונה של הזמר בבית הילד בחג הסוכות. אורחים קבועים נוספים בסוכה של בית הילד, הם שגרירי ארצות הברית בישראל, לאורך השנים. גם ראש העיר מרים פיירברג, פוקדת מידי שנה את הסוכה של בית הילד.

צילום: בית הילד אמונה צבע

אלא שהשנה הקורונה מאלצת את בית הילד לעצור את כל החגיגות והופכת את החג למבודד יותר. במקום סוכה אחת גדולה בבית הילד נבנו חמש סוכות קטנות ונפרדות, כאשר הילדים ואנשי הצוות מחולקים לקפסולות של 12 נפשות. המצב הקשה קיים כך כבר חצי שנה, ולילדים ההפרדה הזו מוכרת מארוחות השבת בהם הם מחולקים במתכונת זהה. נבנתה גם סוכה עבור הילדים שנדרשו להיכנס לבידוד, ואנשי הצוות רשאים להיכנס לשם רק כשהם לבושים בביגוד מגן. "זהו החג העוצמתי ביותר אצלנו במהלך השנה" מספר המנהל כהן. "הילדים למדו השנה להעריך את מה שיש לנו, כי עם הקורונה אנחנו מבינים שמחר זה עלול לא להיות. ומצד שני זה מפתח אצלנו את התקווה ואת הרצון להתפלל שבשנה הבאה שוב הכל יהיה טוב".