-
אין דגלים לבנים בשינקין
במקום לקום ולהתנצל, מחדשים נאמני אוסלו את הטפות המוסר וממשיכים לשווק אסונות
22/12/02 00:00
-
חובה מוסרית כפולה
"החובה המוסרית המוטלת עלינו היא לא לכרות ברית עם מוות, כי אם לקום ולהתנער ולפעול בשם הצדק והמוסר כלפי המבקשים להנחיל את שלטון הרשע בעולם..."
הרב שרלו
22/12/02 00:00
-
הנני נותן לו את בריתי שלום – לפרשת פנחס
בימים נוראים אלה, כשדם ישראל נשפך בראש חוצות, שומעים אנו לחרדתנו על אנשים מקרב המחנה, שמהרהרים בקול, שמא "מעשה אבות – סימן לבנים", ומבקשים לאחוז בידם מידתו של פינחס.
עו''ד אביעד הכהן
22/12/02 00:00
-
תהא השעה הזאת
כמה רעיונות והצעות ליעול בנושא הזזת השעון אחורה וקדימה..
אלישיב רייכנר
22/12/02 00:00
-
מגיע לנו
"אין לי שמץ של מושג מה ייצא, בסופו של דבר, מהניסיון לאיחוד כוחות בין המפד"ל לתקומה, אם הוא אכן מתרחש, אבל בדבר אחד אני בטוח. זה מגיע לנו..."
אלישיב רייכנר
22/12/02 00:00
-
''מי גבר יחיה ולא יראה מוות'' (תהילים ט', מט')
הרצחם של הרב יוסי וחנה דיקשטיין ובנם הפעוט – שובאל, מעלה הרהורים ביחס שבין חיים למוות. אין ספק, ששאלת היחס אל המוות היא אחת מהשאלות הקשות ביותר. בשיעורנו נבחן שני סיפורים העוסקים בחיים במוות ובמה שביניהם.
הרב שי פירון
21/12/02 00:00
-
הלכות חשובות בזריקת סוכריות
"בכל בית כנסת נערכות שמחות של המתפללים הקבועים וגם של הפחות קבועים. בכל שמחה מחלקים סוכריות, ממתקים ועוגיות..." -מסתבר שנושא הסוכריות הוא לא כ"כ פשוט..
הרב שמואל אליהו
21/12/02 00:00
-
רשות השידור
רשות השידור עומדת בפני פרשת דרכים, מסתבר שלא את כל הדברים אנחנו יודעים..
הרב שמואל אליהו
21/12/02 00:00
-
טל לברכה
בשבוע שעבר אישרה הכנסת את חוק טל...מה זה אומר על הציבור החרדי ?
אלישיב רייכנר
21/12/02 00:00
-
עדיף לשבת בכלא מאשר ללכת להלוויות
בכל מקום זה כואב שנרצחים יהודים כמעט בכל שבוע בידי רוצחים שפלים שבשפלים. גם להורים ולילדים של השומרון יש לב ודמעות וכאב. אבל בתור תושבי הצפון אנחנו צריכים להלחם על בתינו בכל הכוח האפשרי. אם נצליח כאן – נעזור להם שם
הרב שמואל אליהו
21/12/02 00:00
-
אגרת רשות השידור
"השנה יותר מתמיד , לא נראה שהציבור בישראל יסכים לקבל אחרי כל כך הרבה גזירות כלכליות ...שובר לתשלום אגרת טלוויזיה בסך של 520 ש"ח כשענן כבד של ספקנות לגבי ההצדקה של תשלום סכום כה גבוה עבור כל-כך מעט שירות רובץ עליה..."
אבי שמידט*
21/12/02 00:00
-
עיתון 'צפוני'
אלישיב רייכנר כותב על העיתון החדש של ערוץ שבע, "בשבע", ומדוע הוא איננו מגשים את יעודו.
אלישיב רייכנר
21/12/02 00:00
-
שלומית בונה מאחז
עם התקרב חג הסוכות יוצאים כולנו לקיים את מצוות בנית הסוכה, יש כאלה שרואים זאת אחרת...קטע סאטירי לחלוטין.
אלישיב רייכנר
19/12/02 00:00
-
הפקעת מחירים - ריסון הצריכה
בהלכה המסחר הוא חופשי. אין מחירים אחידים. המחירים נקבעים לפי היצע וביקוש, ועפ"י ההתחרות שבין הסוחרים...מעט על כלכלה מזוית אחרת
הרב רצון ערוסי*
19/12/02 00:00
-
אקולוגיה בהלכה
עם עליית משקלם של הבעיות האקולוגיות בעולם התעשייתי המודרני, צריכים אנו לתת את הדעת התורנית על תרומתנו לתיקון העולם ולמניעת קלקולו
הרב יובל שרלו - ראש ישיבת ההסדר פ''ת
19/12/02 00:00
-
מערכת בתי הדין הרבניים בישראל - זה לא מעניין אותנו?
"הציונות הדתית, שמה לה למטרה להיות מעורבת בכל תחומי העשייה במדינת ישראל. בכלכלה, בחברה, בצבא, בתעשיה, במדע ובמשפט... אך מכל התחומים שבהם מזלזלת הציונות הדתית לגווניה ודשה בעקביה - והם רבים, דומה שהכבוד המפוקפק לעמוד בראש הרשימה, ניתן למערכת בתי הדין הרבניים..." - למי אכפת ?
עו''ד אריאל מלאכי
19/12/02 00:00