גולן אזולאי: "זה נס שאני בכלל עובד"

השחקן גולן אזולאי התראיין לכיפה כדי לדבר על המצב הכלכלי הקשה בו נמצאים אמנים כמוהו הנחשבים כשכירים בעלי שליטה "רק בעוד שבועיים אולי נקבל את המענק". הוא לא פוסל את האפשרות כי אם יצרך יעבוד בעבודה אחרת, אבל כולו אמונה שהקב"ה יעזור בסוף

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/05/20 10:45 יח באייר התשפ

גולן אזולאי: "זה נס שאני בכלל עובד"
גולן אזולאי, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הבוקר (ג') הודיעה שרת התרבות מירי רגב כי התיאטראות בישראל ישובו לפעילות ב-14 ביוני, תוך שמירה דרישה מהקהל לשמור על מרחק בן שני כיסאות בין אדם לאדם. השחקן גולן אזולאי התראיין לכיפה וברך את חבריו שחקני התיאטרון: "אני שמח בשביל חבריי, ובשביל התרבות. אני מקווה שהם ידעו לשמור על עצמם". אלא שלצערו של אזולאי הבשורה אינה רלוונטית לו. אזולאי אינו משחק תחת תאטרון מסוים אלא עורך מופעים ברחבי הארץ, ולכן הבשורה אינה רלוונטית לגביו, וכלפי אמנים נוספים העובדים עצמאית.

"אנחנו האמנים נהיה אחרונים לחזור לעבוד", אומר בכאב אזולאי "עד שאנשים יחזרו להגיע להופעות, ושירד החשש והפחד הציבורי, אני לא יודע מה יהיה". אזולאי מספר כי על אף המצב הקשה הוא משתדל להישאר שמח, אך לא תמיד הוא עומד בדבר. "אנחנו נמצאים כבר חודשיים שלושה בבור ללא הופעות, זה לא פשוט. ירידה חדה, אנחנו לא יודעים איך ומתי נחזור".

היית שותף בתקופה האחרונה למחאות האמנים?

"אני שותף למחאת השכירים בעלי שליטה. מדובר באנשים שעובדים בחברות ולא מקבלים שום מענה, גם ישנו טמטום בקריטריונים מי זכאי למענק ומי לא. המדד של האוצר הוא מי שהיו לו ירידות חדות בהכנסות בחודשים מרץ-אפריל, יהיה זכאי לקבלת תשלומים, המדד הזה לא נכון מבחינתנו. אנחנו מקבלים את השכר שלנו בשוטף 60 ואפילו 90, ככה שהיו לי הכנסות במרץ אפריל אבל הם על חודשי העבודה בדצמבר וינואר. הפחד שלי מה יהיה בחודשיים הבאים בהם לא אקבל משכורת כי לא עבדתי בחודשים מרץ ואפריל. ככה שלפי המדד אני קיבלתי משכורת אפילו נאה מאוד בחודש אפריל, לכן אני לא אהיה זכאי לקבל תשלומים בחודשים יוני-יולי, זו קטסטרופה".

ישנם שחקנים, כמו גיא לואל, שעברו לעבוד במקצועות אחרים על מנת להתפרנס, זה יכול להיות נכון גם לגביך?

"גיא לואל הוא חבר יקר, וכל הכבוד לו שהוא עובד בירקנייה ומביא אוכל הביתה. שום עבודה היא לא מביישת, ואם צריך לעבוד אני גם אעבוד במשהו אחר. אני עובד גם בכתיבה וגם בטלוויזיה אז אני מאמין שאני עוד אסתדר ובשלב זה אני לא אחפש עבודה אחרת. מצד ככל הנראה אני אקח הלוואה ואגשר על הפער, אבל נכון לעכשיו אני לא רואה אותי עובד בעבודה אחרת, אבל אם אצטרך אז אני אעבוד בעבודה אחרת".

אזולאי מעיד כי אינו נמצא לשמחתו במשבר כלכלי חמור, אך עדיין חושש לקראת החודשים הבאים בהם לא יקבל משכורת. אזואלאי תולה את האשמה במצב בעיקר מול משרד האוצר והתרבות "הם צריכים למצוא פתרונות לאמנים. אמנם עשו שידורים של מופעים, אבל מדובר בגרושים, וכל אמן עשה רק הופעה אחת. זה לא באמת מענה". אזואלי גם מודה שזכה בכל זאת להופיע ביום העצמאות ובל"ג בעומר ושהוא עתיד להופיע גם ביום ירושלים. "זה נס שאני בכלל עובד, ואני מודה להקב"ה שיש לי גם פרנסה קצת".

"האוצר וראש הממשלה הבטיחו סיוע, אבל בפועל זה לא קורה, שום דבר לא נכנס לבנק. אנשים צריכים את הכסף הזה, ואומרים להם תחכו. לנו השכירים בעלי שליטה אומרים שנוכל להיכנס לאתר לבקש מענק רק בעוד שבוע, מדובר ב-80 אלף בני אדם בישראל שהם שכירים בעלי שליטה בחברה" אומר אזולאי.

אבל מעל הקשיים מתעקש אזולאי להבהיר כי הוא עדיין באמונה שלמה כי ידברו יסתדרו, והוא לא מחפש להתלונן. "אני מאמין שהקב"ה ידאג לנו. נכון שצריך עזרה מהיושבים על הכסף, שיחזירו לנו על כל השנים ששילמנו הרבה מס הכנסה. אבל בישראל יש שפע ואני מאמין באמונה שלמה שהקב"ה יסדר הכל".