החל מהחודש הבא התיאטראות ישובו לפעילות

התיאטרות ישובו לפעילות תוך דרישה מהקהל לשמור על מרחק בן שני כיסאות בין אדם לאדם. בנוסף יינתן אישור לקיים תחרויות בענפי ספורט תחרותיים, ללא קהל וללא מגע בין המתחרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 08:27 יח באייר התשפ

החל מהחודש הבא התיאטראות ישובו לפעילות
ישובו בעוד חודש, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בשורה לעולם התרבות: שרת התרבות, מירי רגב, הודיעה כי התיאטראות בישראל ישובו לפעילות ב-14 ביוני. בהתאם להבנות שהושגו בין משרד התרבות והספורט ובין משרד הבריאות, כבר בימים הקרובים יינתן אישור לקיים תחרויות בענפי ספורט תחרותיים, ללא קהל וללא מגע בין המתחרים. כמו כן, סוכם כי עד סוף החודש הנוכחי חוגי הספורט ובריכות השחייה ישובו לפעילות, וכי יינתן אישור לקיים אימונים עם מגע במקצועות אמנויות הלחימה. 

נוסף על אלו, סוכם כי החל מה-17 במאי יינתן אישור לקיים פעילויות של 20 איש בכל ענפי הספורט (ללא מגע), וכי יינתן אישור להגדלת הקפסולה לכ-20 איש במוסדות להכשרת מאמנים, בספורט המוטורי ובמרכזי הצלילה. שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב:  "אני שמחה שאנו מצליחים בהדרגה להחזיר עוד ועוד גופי ספורט לפעילות ובהיקפים הולכים וגדלים, תחת ההנחיות של משרד הבריאות"

מאז פרוץ נגיף הקורונה בישראל לפני כחודשיים, בין הראשונים להיפגע כלכלית היו אנשי התיאטרון והספורט המקצועי. עם ההנחיה שיצאה לפני פורים כי קיים איסור על התקהלות של מעל 100 איש במקום אחד נגזר על התיאטראות לסגור את שעריהם, וכך גם האיצטדיונים. אלא שמאז שהחלו ההקלות לאחר חג הפסח, החלו הדרישות גם בתרבות ובספורט לחזור לפעילות.