עידן רייכל מדבר על החבר שאיבד באסון המסוקים: "הוא נוכח תמיד"

רגע לפני שהוא משיא משואה ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל, התראיין היוצר המוכשר, וסיפר על התחושות שמלוות אותו בימים אלה, ועל חבר הילדות שנספה ב"אסון המסוקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 13:14 ב באייר התשפ

עידן רייכל מדבר על החבר שאיבד באסון המסוקים: "הוא נוכח תמיד"
עידן רייכל, צילום: צילום מסך n12

עידן רייכל, נמנה על גדולי היוצרים שקמו בעשורים האחרונים למדינת ישראל. הפרויקט שהקים, הביא לקדמת הבמה מוזיקה אותנטית בשפות שונות, וכן, יצר שיתופי פעולה עם יוצרים מכל גווני הישראלית. 

את ההודעה על כך שנבחר להשיא משואה בטקס הקרוב, שישודר ביום העצמאות. קיבל בהפתעה מאת שרת התרבות מירי רגב. לדבריו: "אני מאוד בחרדה לשמור מרחק, והדבר הראשון שעבר לי בראש זה שחייל מעביר את המשואה, ואמרתי לעצמי, 'אני צריך לבוא עם כפפות, או שהוא יבוא עם כפפות?'".

יחד עם הזמר, ישיא משואה גם יושב ראש ארגון יד לבנים - אלי בן שם, שאיבד את בנו קובי ב"אסון המסוקים" ב-4.2.1997. והוא היה חבר ילדות של רייכל. "קובי ואני היינו מגיל אפס ביחד", הוא מספר,  "פעם כתבתי על זה, שקובי תמיד גדול ממני בשנה. גם היום, אחרי הרבה שנים". על אלי - אביו של אמר רייכל: "זהו מפעל חייו בכל ה-20 ומשהו שנים האחרונות. יושב ראש ארגון 'יד לבנים' עשה המון למען המשפחות השכולות. הוא איש מלא שמחת חיים, והוא מתעסק הכי הרבה עם אובדן, שכול ומוות".